Rada Nadzorcza Spółki „Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.” z siedzibą w Szczecinie ul. Bytomska 7, 70-603 Szczecin działając w oparciu o kompetencje określone w § 26 pkt 4 i § 30 Statutu Spółki „Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.” ogłosiła 7 lutego br. postępowanie kwalifikacyjne na stanowiska w składzie zarządu.
Okres ładowania („laytime”) jest ustalonym (umownie lub zwyczajowo) okresem, będącym w wyłącznej dyspozycji frachtującego (czarterującego), przeznaczonym do przeprowadzenia operacji za/wyładunkowych towaru objętego daną umową czarteru.
Urząd Morski w Szczecinie ogłosił przetarg na opracowanie studium wykonalności wraz z m.in. raportem o oddziaływaniu na środowisko dla budowy nowego toru podejściowego do portu morskiego w Świnoujściu. Możliwość składania wniosków zakończy się 12 lutego br. Wartość inwestycji to 7,33 mld zł.
Rok 2023 był dla polskiej branży portowej istotny z racji na wychodzenie światowej gospodarki z pandemii COVID-19. Tak jak w poprzednich latach, upływał on pod znakiem dalszego rozwoju i rozbudowy portów, co oznaczało nowe inwestycje umowy, przetargi, a także wiele zrealizowanych przedsięwzięć. Swoje podsumowanie przygotował Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Skandynawowie planują uruchomić przewozy naczep samochodowych z Gdańska lub Gdyni. Port w Świnoujściu chce przeładowywać je z pociągów jadących aż znad Morza Śródziemnego - informuje w środę "Puls Biznesu".
W ciągu ostatnich lat udało się zrealizować wiele inwestycji w gospodarce morskiej - powiedział w poniedziałek podczas otwarcia Konwentu Morskiego w Gdańsku premier Mateusz Morawiecki. Wymienił m.in. rozbudowę portów w Gdańsku i Gdyni, czy pogłębienie toru wodnego do Szczecina.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podsumował wyniki przeładunków za pierwszy kwartał br. Te są o 13,2 proc. lepsze aniżeli w analogicznym czasie ub. roku. Operatorzy portowi w okresie styczeń-marzec br. obsłużyli prawie 10 mln ton ładunków.
Kilka dni temu Świnoujściem wstrząsnęła informacja o możliwym zamknięciu dostępu drogowego do części zabytków i atrakcji turystycznych Świnoujścia. Ma to związek z zabezpieczeniem infrastruktury krytycznej w Polsce, a tak definiowany jest terminal LNG. Informacja ta zaniepokoiła Północną Izbę Gospodarczą, która wraz z lokalnymi przedsiębiorcami apeluje do wojewody Zbigniewa Boguckiego.
W systemie common law podkreśla się wyraźnie, iż operacja za/wyładunkowa jest „joint operation between shipper or charterer and the shipowner’’ (za Scrutton).
18 listopada 2021 roku Sąd Apelacyjny (Court of Appeal (Civil Division)), w składzie Lord Geoffrey Vos (Master of Rolls), Lord Justice Newey oraz Lord Justice Males, wydali bardzo oczekiwane przez środowisko morskie orzeczenie w sprawie „K Line Pte Limited and Priminds Shipping (HK) Co. Limited” [2021] EWCA Civ 1712 (zwane dalej „ETERNAL BLISS”).
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce
Katarzyna Duber-Stachurska nową prezes PARP
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?