W naszej publikacji Czarter na czas w świetle common law oraz Reguł Hague-Visby, omówiliśmy bazowe relacje pomiędzy stronami umowy czarteru na czas (armatorem i czarterującym) oraz złożone interakcje prawne postanowień umowy czarterowej, a regułami przewozowymi Hague-Visby.
Nowy plac manewrowy w świnoujskim porcie, wybudowany za ponad 20 milionów złotych krótko po oddaniu do użytku uległ uszkodzeniu. Dodatkowo okazuje się, że inwestycja została zrealizowana bez przetargu. Sprawą budowy placu zajmie się szczecińska prokuratura.
Rostock kontra Świnoujście: Jak bardzo plany Polski szkodzą największemu portowi Meklemburgii-Pomorza Przedniego? – brzmi tytuł artykułu w niemieckim dzienniku Ostsee Zeitung. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A przesłał do naszej redakcji komentarz do tejże publikacji.
Jeden z dwóch lotniskowców brytyjskich sił morskich wszedł do Portu Hamburg. Wizyta HMS Queen Elizabeth w dniach 18-23 listopada tego roku miała na celu podkreślenie nowej umowy obronnej między Wielką Brytanią a Niemcami.
W systemie prawa angielskiego przez „demurrage” (przestojowe) rozumiemy ustaloną, expressis verbis, w czarterze na podróż, karę umowną (określoną „sztywno” /ryczałtowo kwotowę odszkodowania), którą czarterujący zobowiązany zostaje do zapłaty na rzecz armatora z tytułu przekroczenia przez czarterujących okresu ładowania ( „lay-time”„laytime”).
Ministerstwo Infrastruktury proponuje zmiany w harmonogramie finansowania programu, dotyczącego budowy i rozbudowy infrastruktury dostępowej do portu w Świnoujściu – wynika z informacji opublikowanych środę na stronach kancelarii premiera.
Na projekty transportowe Polsce przyznano 2,1 mld zł z unijnego instrumentu Łącząc Europę (CEF) - poinformowało w środę Ministerstwo Infrastruktury. Najwięcej, bo ponad 1,7 mld zł przyznano na polskie projekty kolejowe.
W Części 1 naszego opracowania Czarter na podróż – okres ładowania w fomule „sztywnej” , podjęliśmy próbę analizy formuły okresu ładowania „lay time” ustalonej w oparciu o ściśle określony czas („fixed period of time”) lub podobną do tego ścisłą formułę czasową raty przeładunkowej dla danego statku i umowy frachtowej. W tej części zdefiniowaliśmy też cztery kategorie okoliczności, w których czarterujący może zostać zwolniony z przedmiotowego bezwzględnego obowiązku za/wyładunkowego lub, ujmując to w inny sposób, okoliczności, któ
21 maja 2024 roku podczas Zebrania Ogólnego Członków zachodniopomorskiego oddziału Krajowej Izby Gospodarki Morskiej wybrano nową radę na lata 2024-2028. Omówiono także cele i postanowienia na obecną kadencję.
Rada Nadzorcza Spółki „Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.” z siedzibą w Szczecinie ul. Bytomska 7, 70-603 Szczecin działając w oparciu o kompetencje określone w § 26 pkt 4 i § 30 Statutu Spółki „Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.” ogłosiła 7 lutego br. postępowanie kwalifikacyjne na stanowiska w składzie zarządu.
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki