Ceny ropy naftowej w piątek nieznacznie wzrosły po trzech dniach spadków spowodowanych obawami o nadwyżkę podaży i słabnący popyt w USA. Mimo to ceny prawdopodobnie zanotują drugi w tym tygodniu spadek.
Skrócenie trasy z Azji do Europy nawet o 40% nie sprawia, że Północna Droga Morska staja się globalnym szlakiem handlowym. Zamiast tego, arktyczne przejście jest strategiczną arterią dla rosyjskiej energii, a ryzyko geopolityczne skutecznie odstrasza światowych przewoźników od jego wykorzystania.
Goldman Sachs utrzymał w piątek swoją prognozę średnich cen ropy Brent i WTI w 2026 r. na poziomie 56 i 52 dol., pomimo że nałożenie amerykańskich sankcji na rosyjskie koncerny naftowe stwarza dodatkowe ryzyko wzrostu cen. Możliwy jest jednak scenariusz, w którym ropa drożeje do 73 dol. w 2026 r.
Ceny ropy na globalnych giełdach idą mocno w górę po skromnym podwyższeniu produkcji surowca przez kraje sojuszu OPEC+ na listopad - informują maklerzy.
10 września br. w kilku językach opublikowano „Guidelines on Cooperation between Customs and Port Authorities”. Światowa Organizacja Celna (WCO) i Międzynarodowe Stowarzyszenie Portów i Przystani (IAPH) opublikowały zaktualizowany przewodnik na temat zasad metod współpracy między służbami celnymi a władzami portowymi i zarządami terminali oraz ich klientów.
Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku idą w dół kontynuując sierpniową zniżkę. W centrum uwagi inwestorów jest geopolityka i potencjalny nadmiar podaży ropy na globalnych rynkach paliw - informują maklerzy.
Sea Women of Melanesia to pierwsza w regionie Pacyfiku organizacja zajmująca się ochroną środowiska morskiego, złożona wyłącznie z kobiet. Jej członkinie to rdzenne mieszkanki Papui-Nowej Gwinei. Mają na koncie ponad 330 badań raf i pomogły zabezpieczyć tysiące hektarów w 25 rezerwatach morskich. W sierpniu br. panie z Sea Women of Melanesia zdobyły EquatorPrize 2025!
Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku rosną. Na rynku panuje optymizm związany z negocjacjami handlowymi, które mogą złagodzić presję na światową gospodarkę, oraz większym niż oczekiwano spadkiem zapasów ropy w USA. .
Szanghaj to modelowy port morski, który świetnie żyje w symbiozie z dynamicznie rozwijającym się miastem, pełnymi garściami czerpiący z szybko rozwijającą gospodarką Chin. Szanghaj to wiodące „wrota” dla chińskiego eksportu. To również ośrodek biznesu morskiego, instytucji finansowych, prawnych i agencyjnych. To dynamicznie rosnąca gwiazda globalnej logistyki morskiej. Tutaj ma również, przy ulicy Yan’an East Road, swoją główną siedzibę Chipolbrok, działające do 1951 r. Chinese-Polish Joint Stock Shipping Company.
Południowokoreańska stocznia z siedzibą w Geoje poinformowała o zwodowaniu kolejnego statku roboczego z myślą o rozwoju branży offshore wind. To także drugie zamówienie realizowane dla duńskiej firmy Cadeler, którego celem jest rozwój jej floty jednostek przeznaczonych do instalacji turbin wiatrowych (WTIV).
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego