Najwyższa Izba Kontroli nie ma prawa dokonywać kontroli w Orlenie, nie ma też kompetencji, by oceniać biznesowe aspekty fuzji Orlenu i Lotosu - oświadczył we wtorek b. prezes koncernu, dziś europoseł PiS Daniel Obajtek. Według NIK fuzja nie miała podstaw ekonomicznych.
Połączenie Orlenu i Grupy Lotos nie miało solidnego uzasadnienia ekonomicznego - poinformował we wtorek prezes Najwyższej Izby Kontroli Marian Banaś prezentując wyniki kontroli izby "Połączenie Orlen SA z Grupą Lotos SA". Dodał, że część aktywów Lotosu sprzedano o 5 mld zł poniżej ich wartości rynkowej
Od wprowadzenia embarga na LPG z Rosji rośnie import nieobjętych sankcjami n-butanów i izobutanu, które w Polsce trafiają do butli z płynnym gazem. Branża alarmuje o omijaniu embarga. Izobutan tymczasem jest niezbędny w innych niż paliwowe zastosowaniach, np. w sprayach czy do produkcji pianek.
Dla zabezpieczenia dostaw LPG zimą najistotniejsze będzie optymalne wykorzystanie kolei - uważa dyrektor Polskiej Organizacji Gazu Płynnego Bartosz Kwiatkowski. Dodał, że mimo obowiązującego od 20 grudnia br. embarga na LPG z Rosji, paliwa tego w Polsce nie powinno zabraknąć.
Grupa Unimot miała w III kwartale 2024 roku miała 105 mln zł skorygowanej EBITDA, wobec 29 mln zł w analogicznym okresie 2023 roku - podała spółka w komunikacie. Szacunki grupy zakładały 104 mln zł skor. EBITDA.
Grupa Unimot wychodzi coraz bardziej w morze. Po wynajęciu terminala gazowego w niemieckim Wilhelmshaven teraz spółka rozpoczyna działalność armatorską – wyczarterowała właśnie statek do transportu LPG.
Kontynuując przyjęty plan rozszerzania działalności w obszarze dostaw paliw żeglugowych i realizując wcześniejsze zapowiedzi w tym zakresie, spółka Unimot Paliwa rozpoczęła działalność na rynku paliw żeglugowych w rejonie portów Szczecin, Świnoujście i Police. Było to możliwe dzięki szybkiej realizacji inwestycji w instalację przeznaczoną dla paliw bunkrowych w szczecińskim terminalu Unimot Terminale. Pierwsza zrealizowana w tym rejonie przez Grupę Unimot dostawa odbyła się 29 maja 2024 r. – w porcie w Szczecinie zabunkrowano jed
Grupa Unimot zanotowała w I kwartale 2024 r. zysk netto w wysokości 16,7 mln zł, prawie 41 mln zł zysku na działalności operacyjnej i przychody ze sprzedaży w wysokości niemal 3 mld zł - poinformowała we wtorek spółka.
Grupa Unimot wynajęła terminal LPG w niemieckim Wilhelmshaven, by przygotować się na embargo na dostawy rosyjskiego LPG od grudnia 2024 r. - poinformowała spółka w środę. Port sąsiadujący z terminalem może przyjąć gazowce o dwukrotnie większej pojemności niż polskie porty - dodano.
Unimot Paliwa – spółka z Grupy Unimot, podpisała list intencyjny z Peninsula Petroleum Limited dotyczący współpracy firm w zakresie dostaw paliwa żeglugowego w portach w Gdańsku i Gdyni.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?