Mająca siedzibę w południowokoreańskim Geoje stocznia poinformowała, że po pół roku ukończyła serwis okrętu sił morskich USA, USNS Wally Schirra. Jednostka wyszła w morze, a jej powrót do służby ma być dowodem skuteczności usług w zakresie konserwacji, napraw i remontów (Maintenance, Repair, Overhaul, MRO). Firma liczy na dalsze zacieśnianie współpracy z amerykańskim przemysłem oraz US Navy.
Południowokoreańska stocznia z siedzibą w Geoje przedstawiła swoje podsumowanie najnowszych działań, jak i plany związane z 2025 rokiem. Firma podkreśla swoje zaangażowanie w rozwój przemysłu okrętowego i realizację zamówień zarówno dla krajowego zamawiającego, jak i tych zza granicy. Istotną rolę odgrywają także starania o uzyskanie ofert, w tym w Polsce.
W należącej do Hanwha Ocean stoczni w Geoje pojawił się amerykański okręt wsparcia logistycznego typu Lewis and Clark, USNS Wally Schirra (T-AKE-8). Jego przybycie wiąże się ze zrealizowaniem prac naprawczych, co stanowi praktyczną realizację umowy między koreańskim zakładem a władzami USA w zakresie serwisowania, napraw i przeglądu (MRO) jednostek morskich US Navy, zawartej w lipcu tego roku.
To już kolejna sytuacja, gdy okręty chińskiej straży wybrzeża oraz jednostki tzw. milicji morskiej blokowały i nękały konwój morski z zaopatrzeniem, zmierzające do placówki Marynarki Wojennej Filipin (Hukbong Dagat ng Pilipinas), stanowiącej kość niezgody w związku z roszczeniami morskimi Chin o obszary morskie na Morzu Południowochińskim. Incydent odbył się w trakcie realizowanych na szeroką skalę amerykańsko-filipińskich ćwiczeń morskich.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim