Na terenie gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding S.A., należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding S.A., odbyła się 24 września uroczystość pierwszego cięcia blach pod prom pasażersko-samochodowy dla szkockiego armatora Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL). Zagraniczne zlecenia mają istotne znaczenie dla dalszego rozwoju i rosnącego znaczenia polskich zakładów.
W piątek 4 lipca br. w stoczni Remontowa Shipbuilding zwodowano prom pasażersko-samochodowy o napędzie hybrydowym, który stocznia buduje dla Torghatten Nord AS.
Początek lipca dla wielu jest czasem wypoczynku i urlopów. Mimo letniej aury nie oznacza to, że w zakładach stoczniowych będą miały miejsce przestoje. W gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding już w pierwszym tygodniu miesiąca odbędzie się wodowanie dwóch jednostek – pierwszego okrętu rozpoznania radioelektronicznego programu "Delfin" oraz promu powstającego dla norweskiego armatora Torghatten Nord AS. Do końca roku tak mocnych akcentów ma nie zabraknąć.
Od momentu rozpoczęcia działalności w 2015 roku, prom MF Ampere pokonał dystans równy 17-krotnemu okrążeniu równika, wykorzystując swój napęd bateryjny. W ten sposób mija dekada od przełomu w transporcie morskim, a kolejne lata eksploatacji jednostki mają umacniać ten pogląd.
Z udziałem przedstawicieli gdańskiej stoczni oraz norweskiego zamawiającego odbyła się 9 lipca ceremonia położenia stępki pod pierwszy z dwóch promów o napędzie hybrydowym. Statek powstaje w związku z wprowadzaniem na morski rynek Norwegii niskoemisyjnych jednostek transportowych.
Na terenie gdańskiej stoczni 8 maja odbyło się cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym dla norweskiej firmy żeglugowej Torghatten Nord AS. To kolejny statek powstający na terenie zakładu, w powstającego w ramach rozwijanej oferty w postaci budowy niskoemisyjnych jednostek, z których większość wchodzi właśnie na morski rynek w Norwegii.
W środę, 8 maja br. o godzinie 12.00 w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding S.A. odbędzie się uroczystość cięcia pierwszej blachy do budowy promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym. Prom zamówiony został przez jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii - Torghatten Nord AS.
Należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding S.A. stocznia z Gdańska podpisała kontrakt z jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii, Torghatten Nord AS, na budowę nowoczesnego promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym.
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku