13 maja 2025 roku w stoczni CRIST S.A. w Gdyni odbyła się uroczysta ceremonia położenia stępki pod nowoczesny statek typu offshore support vessel o nazwie SeaDragon (numer budowy NB110). Wydarzenie to symbolizuje kolejny etap realizacji projektu, który ma kluczowe znaczenie dla rozwoju sektora offshore.
Sektor energii pozyskiwanej z fal oceanicznych zmierza do komercjalizacji. Liczba przedkomercyjnych farm pływowych stale rośnie. W ostatnim czasie wdrożono kilka kolejnych pełnowymiarowych urządzeń. W ciągu najbliższych 5 lat zaplanowano uruchomienie serii instalacji o łącznej mocy 165 MW. W fazie realizacji jest 15 układów wykorzystujących falowanie do produkcji energii elektrycznej – wynika z danych zebranych przez Ocean Energy Europe (OEE) i opublikowanych w kwietniu 2025 r.
Biuro Karier i Absolwentów Politechniki Gdańskiej oraz Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa serdecznie zapraszają na TargOiOwisko, czyli Wydziałowe Targi Pracy, które odbędą się 13 marca 2025 r. w godzinach 10:00 – 14:00 w budynku WIMiO (parter i I piętro, budynek nr 30).
Wraz z dynamicznym rozwojem polskich portów pojawia się konieczność unowocześnienia floty portowej, pozwalającej zachować bezpieczeństwo żeglugi poprzez odpowiednie utrzymanie torów wodnych oraz oznakowania nawigacyjnego. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, polskie biuro projektowe Stogda Ship Design & Engineering opracowuje projekty koncepcyjne statków, mogących wspierać obsługę portów w ich codziennej pracy.
Norweski operator promowy Norled, dobrze znany w Polsce, zdobył niedawno nagrodę za wdrażanie innowacji, które przyspieszają dekarbonizację przemysłu morskiego. Działająca w Stavanger firma Norled została wyróżniona tytułem Maritime CleanTech Partner of the Year 2024.
Podczas tegorocznych targów WindEnergy Hamburg 2024, które odbyły się 24-27 września, Polska Izba Morskiej Energetyki Wiatrowej (PIMEW) poprowadziła oficjalną misję handlową, demonstrując dorobek krajowego sektora morskiej energetyki wiatrowej.
Specjalistyczny ponton zbudowany w stoczni CRIST na potrzeby budowy podwodnego tunelu, który połączy Danię i Niemcy, wypłynął do Danii. Niedługo rozpocznie pracę.
Stocznia CRIST oficjalnie przekazała armatorowi jednostkę – a w zasadzie dwie, choć połączone – o numerze budowy NB100. To kolejna konstrukcja zaprojektowana i wybudowana specjalnie na potrzeby budowy tunelu łączącego Danię i Niemcy.
Dziś w Danii odbyła się ceremonia chrztu jednostki MPP wybudowanej w stoczni CRIST. Od teraz nosi imię Maya.
Dobrze znany w Polsce, norweski operator promowy Torghatten przy wsparciu Kongsberg Maritime wprowadzą system pozwalający na pływanie promów autonomicznych. Rozwiązanie zostanie zastosowane na połączeniu Flakk-Rørvik.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?