Firma Rolls-Royce przeprowadziła na swoim stanowisku badawczym w Friedrichshafen testy swojego silnika okrętowego zasilanego wyłącznie metanolem. Wspólnie z partnerami uczestniczącymi w projekcie badawczym meOHmare inżynierowie, firmy mieli osiągnąć tym samym ważny kamień milowy na drodze do opracowania neutralnych dla klimatu i przyjaznych dla środowiska rozwiązań napędowych dla żeglugi morskiej.
W czwartek, 23 października 2025 roku, Wydział Mechaniczny Uniwersytetu Morskiego w Gdyni po raz piąty zaprosi studentów, wykładowców i partnerów biznesowych na „Dzień Mechanika” – wydarzenie, które łączy edukację, innowacje i świat przemysłu.
Dwie firmy poinformowały, Siemens Energy i NEXTCHEM poinformowały, że będą współpracować w celu opracowania modułowych rozwiązań ogniw paliwowych do wysokotemperaturowego metanolu dla przemysłu morskiego. Celem jest rozwój oferty dla branży morskiej, która jest zainteresowana wdrażaniem nisko- i zeroemisyjnych napędów dla statków.
Na farmie wiatrowej offshore Sofia, realizowanej przez RWE u wybrzeży północno-wschodniej Anglii, rozpoczęto na dużą skalę instalację turbin wyposażonych w innowacyjne, nadające się do recyklingu łopaty wirnika. To pierwsze tego typu wdrożenie w Wielkiej Brytanii i jedno z największych na świecie.
European Energy wyprodukowało pierwszy e-metanol w zakładzie Kassø Power-to-X. E-metanol nazywany bywa paliwem przyszłości - ma bowiem potencjalnie ogromne możliwości zastosowania w żegludze, lotnictwie, przemyśle i magazynowaniu energii.
Media obiegła informacja, że TotalEnergies, francuski koncern energetyczny, miał wstrzymać swoje projekty rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w USA. Jako przyczynę podano niepewność po wygraniu wyborów prezydenckich przez Donalda Trumpa, który wcześniej negatywnie wypowiadał się o energii pochodzącej z wiatru, sprzyjając bardziej wydobyciu konwencjonalnych źródeł kopalnych. Istnieją także obawy, że nowa administracja będzie rzucać kłody pod nogi firmom zaangażowanym w rozwój nisko- i zeroemisyjnych kierunków branż onshore i off
Siemens Energy i RWE, czyli dwóch największych na świecie graczy na rynku energii odnawialnej ostrzega przed wyzwaniami, z którymi amerykański sektor morskiej energetyki wiatrowej może się zmierzyć pod rządami Donalda Trumpa. Zwracają uwagę na potencjalne opóźnienia w rozwoju technologii skrytykowanej przez prezydenta-elekta.
Wydział Mechaniczny Uniwersytetu Morskiego w Gdyni po raz czwarty obchodził "Dzień Mechanika". To coroczne wydarzenie zorganizowano w ramach współpracy władz, pracowników oraz studentów Wydziału Mechanicznego, z pomocą i dzięki uprzejmości pracowników innych jednostek uczelni. 24 października 2024 roku „Dzień Mechanika” gościł w nowo wybudowanym Centrum Sportu i Rekreacji UMG.
W stoczni w niemieckim Papenburgu zostały ukończone w ciągu kilku miesięcy pierwsze komponenty platformy DolWin delta o mocy 900 MW. Aktualnie są w drodze do Kadyksu w Hiszpanii, gdzie platforma zostanie ukończona w stoczni Dragados Offshore. DolWin delta jest pierwszą platformą transformatorową produkowaną w Niemczech od wielu lat. Dzięki temu zamówieniu Meyer Werft ma zrobić ważny krok w ramach wejścia w branżę offshore.
W czwartek, 24 października 2024 roku, na Wydziale Mechanicznym Uniwersytetu Morskiego w Gdyni odbędzie się czwarta edycja "Dnia Mechanika". To coroczne wydarzenie organizowane jest przy współpracy władz, pracowników oraz studentów Wydziału Mechanicznego.
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim
MOSG zachęca byłych funkcjonariuszy do powrotu do służby. Formacja informuje o procedurze
"Flota cieni" jako zagrożenie dla bezpieczeństwa państw Europy Północnej - debata na AMW
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce