Rozwój branży offshore na Morzu Północnym w tym też morskiej energetyki wiatrowej, wiąże się z wieloma wyzwaniami. Prace budowlane niekiedy są opóźniane bądź wstrzymywane z racji na odkrywane niebezpieczne obiekty, głównie bomby, miny i amunicję z czasów II wojny światowej. Choć ich neutralizacja to zwykle zadanie okrętów przeciwminowych w składzie morskiego rodzaju sił zbrojnych, do tych wymagających przedsięwzięć są angażowane też prywatne podmioty.
Pierwszy dzień konferencji Rejs z GospodarkaMorska.pl. wieńczył panel dyskusyjny dotyczący tego, czy i jak transformacja energetyczna, na czele z rozwojem morskiej energetyki wiatrowej, może stać się motorem napędowym dla sektora morskiego w Polsce.
Operator masowców i inwestor Hanzevast Shipping BV oraz holenderski dostawca morskiej infrastruktury IT i SatCom Castor Marine zakończyli odnawianie wszystkich pokładowych systemów komunikacji IT na statkach Hanzevast Hanze Gdańsk, Hanze Gendt, Hanze Genua i Hanze Göteborg. Wszystkie cztery jednostki są teraz w pełni sprawne, a załoga jest wspierana przez biuro obsługi Castor Marine.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”