Wolumen ubiegłorocznych światowych morskich przewozów kontenerowych szacowany jest na 168 mln TEU. Tym samym ubiegły rok można ocenić jako dobry dla sektora, bowiem ruch wzrastał w tempie około 5,3%. Pozwoliło to na uzyskanie historycznie najlepszych wyników w skali globalnej. Z przewozami związane są oczywiście usługi portów i terminali kontenerowych. W tym przypadku globalny rynek zbliżył się do poziomu 900 mln TEU przeładowanych w portach morskich świata.
Mimo zerwania dwóch linii telekomunikacyjnych na dnie Morza Bałtyckiego, ruch w sieci niemal nie został zakłócony - donosi "Tygodnik Gospodarczy" PIE w czwartkowym wydaniu.
Liderzy biznesu z europejskiego przemysłu okrętowego i technologii morskich wzywają do pilnej strategii UE dla przemysłów morskich w celu wzmocnienia europejskiego przemysłu budowy statków i utrzymania wiodącej pozycji technologicznej w dziedzinie przemysłów morskich – informuje SEA Europe.
Organizacja regat olimpijskich będzie doskonałą okazją do promowania w Marsylii żeglarstwa - uważają władze drugiego co do wielkości miasta Francji, które mimo swojego położenia było dotychczas odwrócone plecami do morza.
Deltamarin podpisał umowę projektową z chińską stocznią China Merchants Jinling (Weihai) na kompletny projekt nowego statku typu RoPax.
Stena RoRo zamówiła pierwszy ro-pax E-Flexer na Morze Śródziemne. Budową ma zająć się chińska stocznia CMI Jinling, a statek ma pływać docelowo w barwach Corsica Linea.
Ratowanie migrantów to "obowiązek człowieczeństwa, to obowiązek cywilizacji" - powiedział papież Franciszek w Marsylii w piątek podczas ceremonii przy pomniku marynarzy i migrantów, którzy zginęli na morzu. "Obojętność zakrwawiła Morze Śródziemne" - podkreślił.
Żeglugowy gigant CMA CGM będzie jednym z głównych sponsorów klubu piłkarskiego Olympique Marsylia, który występuje w najwyższej klasie rozgrywkowej we Francji.
Nowe połączenie gazowe, tak zwany Zielony Korytarz Energetyczny, którego powstanie uzgodnili w czwartek w Brukseli premierzy Hiszpanii i Portugalii oraz prezydent Francji połączy Barcelonę z Marsylią, biegnąc przez Morze Śródziemne, czyli inną trasą niż wcześniej planowany interkonektor MidCat w Pirenejach.
„Hamburg jest głównym portem przeładunkowym dla Morza Bałtyckiego i mógł korzystać na silnym wzroście gospodarczym w tym regionie” - takie zdanie pojawia się w ekspertyzie Parlamentu Europejskiego z 2009 r. pt. „Zmieniająca się rola portów morskich UE w globalnej logistyce morskiej”. Wówczas Polska jako kraj portowy była niezauważalna i pomijana.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim