Każdego dnia, w różnych zakątkach świata podpisywane są umowy czarteru, czyli dzierżawy statku. Firmy czarterujące, które zawierają takie umowy C/P (Charter Party) wcale nie muszą być armatorem, ani też nie muszą mieć doświadczenia w eksploatacji statków. Zwłaszcza w przypadku czarterów na czas (Time Charter) lub na podróż (Voyage Charter). Trochę inaczej wygląda sprawa w przypadku trzeciej formy czarteru tzw. Bareboat Charter – wynajem statku tutaj jest bez załogi, przejmując niemal całkowitą kontrolę i odpowiedzialność za state
29 lipca 2024 r. zostało opublikowane nowe rozporządzenie Europejskich Standardów Sprawozdawczości Zrównoważonego Rozwoju (European Sustainability Reporting Standards, ESRS) w języku polskim w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Decyzja ta była spowodowana niską jakością tłumaczenia poprzedniej wersji. Dzięki zaangażowaniu wielu ważnych instytucji, w tym Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych (SEG) postanowiono wydać nową wersję ESRS po polsku.
Jak sugerują analizy, morską energetykę wiatrową czekają lata dynamicznego rozwoju. Chociaż wszyscy cieszą się z nadchodzących inwestycji, nie można zapominać, że jest to również wyzwanie dla rynku ubezpieczeniowego. Brokerzy ubezpieczeniowi, jako profesjonalni doradcy w zakresie zarządzania ryzykiem i ubezpieczeń, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem nabytym przy dziesiątkach podobnych projektów na całym świecie, mogą przyczynić się do obniżenia poziomu ryzyka oraz kosztów ochrony ubezpieczeniowej dla wszystkich uczestników
Każda jednostka pływająca po otwartych akwenach powinna mieć ubezpieczenie H&M, choć nie są to ubezpieczenia stricte obowiązkowe. Ubezpieczenie casco (H&M) mają zarówno jednostki przybrzeżne, jak holowniki, barki, dźwigi pływające pontony, jak również znacznie większe statki pełnomorskie typu tankowce, kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce, promy czy też potężne statki pasażerskie.
Mimo że dzisiejsze urządzenia nawigacyjne są zaawansowane technologicznie, nadal spotykamy się z kolizjami statków na morzu. Tego typu zdarzenia obejmują zwykle wypadek lub uszkodzenie statku lub jego ładunku w czasie transportu, które stwarzają potencjalne zagrożenie dla ludzi, mienia i środowiska.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO