• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Komu potrzebne ubezpieczenie OC czarterującego?

Każdego dnia, w różnych zakątkach świata podpisywane są umowy czarteru, czyli dzierżawy statku. Firmy czarterujące, które zawierają takie umowy C/P (Charter Party) wcale nie muszą być armatorem, ani też nie muszą mieć doświadczenia w eksploatacji statków. Zwłaszcza w przypadku czarterów na czas (Time Charter) lub na podróż (Voyage Charter). Trochę inaczej wygląda sprawa w przypadku trzeciej formy czarteru tzw. Bareboat Charter – wynajem statku tutaj jest bez załogi, przejmując niemal całkowitą kontrolę i odpowiedzialność za state

14.11.2024, 21:52
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Wyzwania stojące przed sektorem prywatnym w świetle nadchodzących zmian w raportowaniu niefinansowym

29 lipca 2024 r. zostało opublikowane nowe rozporządzenie Europejskich Standardów Sprawozdawczości Zrównoważonego Rozwoju (European Sustainability Reporting Standards, ESRS) w języku polskim w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Decyzja ta była spowodowana niską jakością tłumaczenia poprzedniej wersji. Dzięki zaangażowaniu wielu ważnych instytucji, w tym Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych (SEG) postanowiono wydać nową wersję ESRS po polsku.

21.10.2024, 15:04
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Morska Energetyka Wiatrowa – wyzwania w zakresie ubezpieczeń i zarządzania ryzykiem

Jak sugerują analizy, morską energetykę wiatrową czekają lata dynamicznego rozwoju. Chociaż wszyscy cieszą się z nadchodzących inwestycji, nie można zapominać, że jest to również wyzwanie dla rynku ubezpieczeniowego. Brokerzy ubezpieczeniowi, jako profesjonalni doradcy w zakresie zarządzania ryzykiem i ubezpieczeń, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem nabytym przy dziesiątkach podobnych projektów na całym świecie, mogą przyczynić się do obniżenia poziomu ryzyka oraz kosztów ochrony ubezpieczeniowej dla wszystkich uczestników

26.09.2024, 12:10
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających

Każda jednostka pływająca po otwartych akwenach powinna mieć ubezpieczenie H&M, choć nie są to ubezpieczenia stricte obowiązkowe. Ubezpieczenie casco (H&M) mają zarówno jednostki przybrzeżne, jak holowniki, barki, dźwigi pływające pontony, jak również znacznie większe statki pełnomorskie typu tankowce, kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce, promy czy też potężne statki pasażerskie.

25.03.2024, 09:45
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ryzyko kolizji na morzu – klasyczny „Peril of the seas”

Mimo że dzisiejsze urządzenia nawigacyjne są zaawansowane technologicznie, nadal spotykamy się z kolizjami statków na morzu. Tego typu zdarzenia obejmują zwykle wypadek lub uszkodzenie statku lub jego ładunku w czasie transportu, które stwarzają potencjalne zagrożenie dla ludzi, mienia i środowiska.

13.06.2023, 20:01
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.