Australijska stocznia Incat Tasmania ustanawia rekord dla największego statku elektrycznego na świecie, dzięki nowemu 130-metrowemu promowi typu ro-pax budowanemu dla urugwajskiego operatora, Buquebús. Będzie miał czterokrotnie większą moc niż kolejna co do wielkości instalacja i 40 razy większą niż pierwszy na świecie prom zasilany akumulatorowo, Ampere.
Incat Crowther - wiodący cyfrowy konstruktor statków, otrzymał zlecenie na zaprojektowanie nowego, elektrycznego, hybrydowego, szybkiego promu o pojemności 300 pasażerów. W zakresie projektowania, budowy i dostawy 32-metrowego statku, Incat Crowther będzie ściśle współpracować z Q-West Boat Builders, Hamilton Jet i Fullers360.
EMS Maritime Offshore (EMO) oficjalnie określił Windea One mianem pierwszego hybrydowego statku do transferu załogi (CTV), który zostanie wdrożony na farmach wiatrowych Ørsted w rejonie Niemiec.
Australijski konstruktor szybkich promów Incat Tasmania ujawnił, że prowadzi rozmowy z południowoamerykańskim operatorem Buquebus na temat dostawy największego na świecie bezemisyjnego, lekkiego promu typu ro-pax.
Australijska firma Incat Crowther poinformowała o przekazaniu specjalnie zbudowanego katamaranu Crew Transfer Vessel (CTV) firmie Goldsea Marine & Offshore Engineering z siedzibą w Szanghaju. Katamaran Incat Crowther 32, zbudowany przez AFAI Southern Shipyard w Guangzhou, wzmacnia chiński działania w sektorze offshore wind, oferując dużą strefę ładunkową i maksymalną prędkość do 25 węzłów.
Stocznia St Johns Shipbuilding z Florydy rozpoczęła budowę statku do transportu załogi. To efekt gwarantowania interesów amerykańskiego przemysłu stoczniowego wynikającego z ustawy Jones Act. Statek będzie bowiem obsługiwał morską farmę wiatrową Vineyard Wind 1 na Atlantyku.
Spółka Windea CTV, amerykański operator morskich statków wiatrowych Crew Transfer Vessels, ogłosiła rozpoczęcie budowy trzech hybrydowych jednostek o długości 30 metrów każda.
Anglo-holenderska firma energetyczna Shell przyznała kontrakt firmie Penguin International Ltd, singapurskiemu projektantowi, konstruktorowi i właścicielowi aluminiowych szybkich jednostek na zaprojektowanie, zbudowanie i eksploatację co najmniej trzech promów czysto elektrycznych i ładowarek brzegowych w Singapurze.
W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o nowym promie dla polskiego armatora. Stępkę pod jego budowę położona w 2017 r. w Szczecinie. Teraz nie można wykluczyć, że jednostka powstanie w Gdańsku.
Incat Crowther ogłosił premierę Reef Resilience. Dostarczona przez Normana R. Wright & Sons, łódź patrolowa nowej generacji Incat Crowther 24 dołączy do Reef Ranger w ochronie Wielkiej Rafy Koralowej.
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie
MKiŚ: do 14 czerwca br. przedłużono prace dot. ceny maksymalnej za energię elektryczną z offshore