Załoga i naukowcy wyruszają na pokładzie HMS Protector w rejon Antarktydy, aby wpływ turystyki i zmian klimatycznych na jedno z najbardziej unikalnych i wrażliwych środowisk na świecie. Siły morskie Wielkiej Brytanii drugi rok z rzędu współpracują przy tym z uniwersytetem w Portsmouth w celu przeprowadzenia dogłębnych badań kontynentu. Wciąż trwa analiza ubiegłorocznych próbek historycznych lodowców.
Zdolny do poruszania się na mroźnym akwenie patrolowiec Royal Navy HMS Protector opuści daleką północ i zmierza w rejon antarktyczny. Oprócz zadań związanych z bezpieczeństwem jednostka ma zajmować się także działalnością naukową.
Uszczelnienia wiodącego producenta przepustów kablowych – firmy Roxtec wykorzystano podczas instalacji systemu monitorowania obciążenia lodem na pokładzie lodołamacza Marynarki Wojennej Wielkiej Brytanii w dokach Teesside w Middlesborough (Wielka Brytania). Roxtec TB (Tank boundary) to jedyne rozwiązanie uszczelniające, które uzyskało certyfikat potwierdzający spełnienie wysokich wymagań klientów w zakresie wodoszczelności i gazoszczelności w danym zastosowaniu.
HMS Protector zakończył misję naukową na Antarktydę. Podczas corocznego rejsu po zamarzniętym kontynencie statek przepłynął 7000 mil morskich, pomagając w badaniach naukowych i działaniach na rzecz ochrony środowiska w jednym z najbardziej odległych i niegościnnych regionów świata.
Załoga patrolowca Royal Navy, HMS Protector, brała udział w działaniach na rzecz ograniczania rozprzestrzeniania się ptasiej grypy na kolonię pingwinów. Jednocześnie jednostka prowadziła prace badawcze w rejonie subantarktycznym.
HMS Protector, lodołamacz zbudowany w 2000 roku jako statek badawczy klasy ICE 05 Polarbjørn, został pierwotnie zaprojektowany do komercyjnych prac na morzu w Arktyce. Przeobrażony jako lodołamacz Royal Navy na potrzeby British Antarctic Survey w 2011 roku, Protector jest regularnie wysyłany na półkulę południową na misje naukowe i patrole.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO