Uszczelnienia wiodącego producenta przepustów kablowych – firmy Roxtec wykorzystano podczas instalacji systemu monitorowania obciążenia lodem na pokładzie lodołamacza Marynarki Wojennej Wielkiej Brytanii w dokach Teesside w Middlesborough (Wielka Brytania). Roxtec TB (Tank boundary) to jedyne rozwiązanie uszczelniające, które uzyskało certyfikat potwierdzający spełnienie wysokich wymagań klientów w zakresie wodoszczelności i gazoszczelności w danym zastosowaniu.
UK Docks Marine Services North zapewnia długoterminowe wsparcie dla okrętu marynarki wojennej od kwietnia 2019 roku. HMS Protector wykonuje wymagające misje służące interesom Wielkiej Brytanii na Antarktydzie. "Musieliśmy przeprowadzić kable pojedynczych i zespolonych czujników przez przejścia w ścianach zbiornika" – mówi Jeff Clark, dyrektor operacyjny w Kvasir Group – wykonawcy modernizacji. "Roxtec pomógł nam w doborze uszczelnień i tulei specjalnie dostosowanych i certyfikowanych do stosowania w ściankach zbiorników, a także stworzył specjalne rdzenie do uszczelek".
Grupa Kvasir od dawna współpracuje ze specjalistą w dziedzinie uszczelniania kabli, firmą Roxtec. Ponieważ była to instalacja nowego sprzętu, która pociągała za sobą nowe wymagania techniczne, Grupa Kvasir zwróciła się do swojego długoterminowego partnera w celu omówienia wyzwania. Firma Roxtec UK zareagowała szybko, a zespół wsparcia technicznego i handlowego w siedzibie głównej Roxtec w Szwecji był w stanie zaprezentować odpowiednie rozwiązanie.
Uszczelnienia Roxtec TB z tulejami Roxtec SL TB, dostarczane razem jako zestaw, zostały wybrane przez Kvasir Group głównie dlatego, że rozwiązanie uzyskało certyfikat pod kątem zastosowania i wymagań dotyczących uszczelnienia. Uszczelki zastosowano do jednego otworu z pojedynczym kablem czujnikowym, dwóch otworów z dwoma kablami czujnikowymi w każdym i jednego otworu z sześcioma kablami czujnikowymi. Wszystkie kable miały średnicę zewnętrzną 9,6 mm. Przedstawiciele Roxtec przeprowadzili inspekcje wizualne po montażu uszczelnienia kabli, aby zapewnić jakość i bezpieczeństwo, a dodatkowe informacje przekazano towarzystwu klasyfikacyjnemu DNV.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów