Od połowy kwietnia 2023 roku w Świnoujściu zamknięta jest ulica Ku Morzu, prowadząca do ważnych atrakcji turystycznych miasta i regionu. Zamknięto ją w związku z wprowadzeniem strefy ochronnej wokół gazoportu. Mieszkańcy Świnoujścia domagają się otwarcia ulicy i powołują na przedwyborcze obietnice.
Spółka podpisała porozumienie z Miastem Świnoujście w sprawie zapewnienia dla mieszkańców i turystów alternatywnego dostępu do atrakcji turystycznych (Latarnia Morska, Fort Gerharda) oraz plaży w prawobrzeżnej części miasta w miesiącach letnich.
Bezpłatne rejsy do latarni morskiej i Fortu Gerharda, a także przejazdy autobusowe do plaży przy Podziemnym Mieście będą realizowane do 7 maja. Atrakcje od ponad dwóch tygodni były niedostępne dla zwiedzających z powodu wprowadzonej 200-metrowej strefy ochronnej wokół gazoportu.
Operator terminala LNG w Świnoujściu Gaz-System zadeklarował sfinansowanie bezpłatnego dojazdu turystów do atrakcji w prawobrzeżnej części miasta w czasie długiego majowego weekendu. 13 kwietnia wojewoda wprowadził zakaz przebywania w pobliżu terminala.
Wbrew wcześniej pojawiającym się informacjom, jakoby w związku z zamknięciem ulicy Ku Morzu, Gmina Miasto Świnoujście otrzymała od spółki Gaz-System rekompensatę w wysokości 20 mln zł na budowę nowego dojścia do Latarni Morskiej, Fortu Gerharda i plaży w prawobrzeżnej części miasta, doniesienia te nie są prawdziwe. Obecnie trwają w tej sprawie rozmowy, jednak nic nie zostało potwierdzone.
Do Fortu Gerharda-Muzeum Obrony Wybrzeża w Świnoujściu trafiła bluza marynarza i listy z frontu znalezione trzydzieści lat temu we wraku jednego z niemieckich okrętów. Pasjonaci historii próbują odnaleźć rodzinę marynarza i ustalić, jak potoczyły się jego losy.
W związku z rozbudową Terminalu LNG i zapewnieniem jego bezpieczeństwa spółka Gaz-System będzie musiała wybudować nowy parking i drogę dojazdową do jednych z największych świnoujskich atrakcji – Latarni Morskiej i Fortu Gerharda. Takie jest stanowisko miasta.
Z dna mokrej fosy Fortu Gerharda w Świnoujściu wydobyto w piątek lufę armaty odprzodowej ważącą ok. 1,5 tony. Obiekt zachowany w idealnym stanie, pochodzi sprzed 1850 r., kiedy to zaniechano produkcji tego typu sprzętu artyleryjskiego.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim