Prawie 80 proc. kazachskiego eksportu ropy trafia na rynki europejskie. Kazachstan, dla którego UE jest największym partnerem handlowym i inwestycyjnym, w ocenie Yerlana Akkenzhenova, ministra energii tego państwa, stał się nieodzownym elementem bezpieczeństwa energetycznego Europy, a trwająca dziesięć lat współpraca ewoluowała od umowy handlowej do strategicznego partnerstwa, opartego na wspólnych priorytetach.
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOiR) pożycza 200 mln euro na budowę w Polsce morskiej farmy wiatrowej Baltica 2 o mocy 1,5 GW przez PGE i duński Orsted - podał bank w informacji prasowej.
Grupa Orlen i Northland Power zawarły umowy kredytowe na finansowanie wspólnego projektu Baltic Power, pierwszej farmy wiatrowej, która powstanie na polskich wodach Bałtyku. Porozumienie zawarte z konsorcjum 25 polskich i międzynarodowych instytucji finansowych jest jednym z kluczowych elementów procesu przygotowania inwestycji.
Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli pożyczki w kwocie 100 mln euro na budowę trzeciego terminalu kontenerowego w DCT Gdańsk - poinformował w środę bank. Dzięki rozbudowie o nowy terminal całkowita przepustowość portu w Gdańsku ma zwiększyć się o prawie 50 proc. do 2025 r.
Dzięki powiązaniom gospodarczym między Polską, UE a krajami Bałkanów Zachodnich, rynki i firmy mogą sobie wzajemnie dużo zaoferować, dlatego powinniśmy wspólnie wzmacniać relacje - uważa szefowa MPiT Jadwiga Emilewicz, która będzie uczestniczyć w zbliżającym się Szczycie Bałkanów Zachodnich.
Powszechny rozwój związany z wytwarzaniem energii elektrycznej w odnawialnych źródłach energii wynika z potrzeby, jak i obowiązku ochrony środowiska oraz wzmocnienia bezpieczeństwa energetycznego.
W I półroczu 2016 r. przychody operacyjne Grupy PKP CARGO wyniosły 2,12 mld zł, o 3% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Ostatnie sześć miesięcy było dla PKP CARGO okresem reorganizacji i przejścia z pionowego modelu zarządzania na obszarowy. Grupa rozwija także perspektywiczne segmenty rynku, w szczególności przewozy intermodalne oraz zacieśnia współpracę z partnerami z Państwa Środka, m.in. organizując przewozy kontenerów Nowym Jedwabnym Szlakiem.
Zysk netto Grupy PKP CARGO w 2015 r. wyniósł 31 mln zł. Na wynik wpłynęły m.in. odpisy z tytułu utraty wartości aktywów spółki, w żaden sposób nie zmieniające sytuacji płynnościowej Grupy. Rok 2015 charakteryzował się prowadzonymi przez PKP CARGO działaniami ukierunkowanymi na utrzymanie pozycji niekwestionowanego lidera w kraju i wiodącego operatora logistycznego w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. W 2016 roku największy polski przewoźnik będzie kontynuował realizację tych strategicznych celów.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”