Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu poinformowała 15 października o dostawie kolejnego wycieczkowca dla Disney Cruise Line, Disney Destiny. Jest to kolejny statek, który zakład dostarczył temu zamawiającemu. Jednocześnie ma to stanowić o dobrej kondycji stoczni, po niedawnych problemach finansowych.
W znajdującej się w niemieckim Papenburgu stoczni Meyer Werft odbyła się, 8 sierpnia, ceremonia cięcia blach pod kolejny wycieczkowiec klasy Wish, zamówionego przez Disney Cruise Line. W międzyczasie został zaprezentowany inny statek tej serii, który w tym roku zostanie przekazany zamawiającemu, Disney Destiny. Przedsięwzięcie ma dowodzić poprawy kondycji zakładu, który w ubiegłym roku otrzymał wsparcie finansowe od niemieckich władz.
NYK Cruises odebrał 10 kwietnia wyczekiwany, nowy statek wycieczkowy, Asuka III. Zbudowany przez stocznię Meyer Werft w niemieckim Papenburgu ma być dowodem skuteczności zakładu i symbolem wyjścia z kryzysu, w jakim znajdował się od pewnego czasu. Wykonawca podkreśla, że ma być to jeden z najbardziej energooszczędnych statków wycieczkowych, jakie kiedykolwiek zbudowano i stanowiący zarazem ważny kamień milowy na drodze do zmniejszenia intensywności emisji CO2 w ramach żeglugi pasażerskiej.
Nowa morska farma wiatrowa ma dostarczyć wystarczającą ilość energii odnawialnej, by zasilić równowartość 250 000 gospodarstw domowych w Niemczech. Gode Wind 3 należy do Ørsted i Nuveen Infrastructure, wpisując się w dalszy rozwój energetyki odnawialnej u zachodniego sąsiada Polski.
W stoczni w niemieckim Papenburgu zostały ukończone w ciągu kilku miesięcy pierwsze komponenty platformy DolWin delta o mocy 900 MW. Aktualnie są w drodze do Kadyksu w Hiszpanii, gdzie platforma zostanie ukończona w stoczni Dragados Offshore. DolWin delta jest pierwszą platformą transformatorową produkowaną w Niemczech od wielu lat. Dzięki temu zamówieniu Meyer Werft ma zrobić ważny krok w ramach wejścia w branżę offshore.
Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu otrzymuje szerokie wsparcie, aby zabezpieczyć swoją przyszłość gospodarczą. Rząd federalny i kraj związkowy Dolna Saksonia wspólnie nabywają około 80% udziałów i inwestują 400 milionów euro. Każde z nich planuje również udzielić gwarancji w wysokości około miliarda euro, aby sfinansować istniejące stałe zamówienia w celu ustabilizowania firmy. Firma osiągnęła już wszystkie niezbędne porozumienia ze stanem, rządem federalnym i bankami.
Komisja Budżetowa Bundestagu ogłosiła 11 września, że daje zielone światło dla planu ratunkowego dla znajdującej się w trudnej sytuacji stoczni Meyer Werft w Papenburgu. Ma to się wiązać z inwestycją w zakład celem przetrwania zarówno jego, jak i znajdujących się tam tysięcy miejsc pracy.
Niemiecka stocznia Meyer Werft, specjalizująca się w budowie luksusowych wycieczkowców, która ostatnio popadła w problemy finansowe, najpewniej otrzyma pomoc od rządu federalnego Niemiec oraz Dolnej Saksonii. Potrzebne są tylko ostatnie zgody.
Stocznia Meyer Werft, która znalazła się w finansowych kłopotach, może otrzymać federalną pomoc. Takie rozwiązanie rozważają niemieccy politycy.
W dolnosaksońskim Stade rozpoczęła się 28 czerwca budowa pierwszego w Niemczech lądowego terminalu importowego skroplonego gazu ziemnego. Ma stać się on ważnym węzłem energetycznym w zakresie rynku LNG oraz wodoru. W ceremonii wmurowania kamienia węgielnego pod budowę Hanzeatyckiego Hubu Energetycznego wzięło udział 200 osób zaangażowanych w to przedsięwzięcie, w tym prezydent landu Dolna Saksonia Stefan Weil i czeski minister przemysłu Jozef Síkela.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego