Kolejne dwa tygodnie nowego roku, to kontynuacja silnego trendu podaży ładunków w segmencie przewozów kontenerowych, wzmacnianie warunków frachtowych dla jednostek wielozadaniowych a także ro-ro. Dalszej intensywnej transformacji podlega rynek promowy, który nie dość, że wskutek pandemii został mocno dotknięty, jeśli chodzi o zmniejszone ilości przewiezionych pasażerów, to na dodatek wielu z zachodnioeuropejskich armatorów musiało dokonać istotnych zmian swoich serwisów w związku z Brexitem.
Royal Caribbean Cruises zanotował ujemny przychód w trzecim kwartale, co jest rzadkim zjawiskiem wśród dużych firm. Ilustruje to niszczycielski wpływ zawieszonych rejsów na branżę wycieczkową.
W środę Fincantieri przekazał wycieczkowiec Enchanted Princess armatorowi Princess Cruises, o masie 145 000 ton brutto, co oznacza setną dostawę statku wycieczkowego włoskiego stoczniowca w ciągu ostatnich 30 lat i pierwszą od początku pandemii koronawirusa.
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana