Ruch wycieczkowców w Porcie Gdańsk pozostaje stabilny i utrzymuje się na poziomie około 60 zawinięć rocznie. Choć na przestrzeni ostatnich lat zdarzały się wahania, Port Gdańsk niezmiennie pozostaje jednym z najważniejszych punktów na mapie bałtyckich rejsów turystycznych. Wkrótce ma szansę umocnić tę pozycję jeszcze bardziej – dzięki możliwości przyjmowania większych jednostek. Na 2027 rok wizytę w Porcie Gdańsk zapowiedziało aż 105 wycieczkowców.
Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni była miejscem V edycji konferencji pt. "Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych". W jej trakcie nie zabrakło tematów poświęconych rozwojowi , szansom i wyzwaniom dla branży morskiej, w tym transportu i energetyki. Organizatorem wydarzenia było Studenckie Koło Logistyki „Transport-Infrastruktura-Rozwój” WSAiB.
Wallenius Wilhelmsen przedstawia nowe ramy zrównoważonego finansowania 2025. W zamierzeniu ma to oznaczać postęp w zaangażowaniu firmy w zrównoważoną działalność i dekarbonizację transportu morskiego. Przejawem tego ma być m.in. inwestycja w statki zapewniające ograniczenie emisji CO2.
Jak poinformowała na portalu Linkedin firma Okmarit Sp. z o.o., do gdańskiego Naftoportu w ubiegłym tygodniu wpłynął statek dostarczający kolejną partię ropy naftowej. Ma to podkreślać strategiczną rolę Gdańska jako jednego z najważniejszych hubów energetycznych w regionie.
Temperatura powierzchniowa Oceanu Spokojnego wokół wysp Fidżi osiągnęła najwyższy poziom od 600 lat – piszą naukowcy na łamach „Science Advances”.
W I półroczu 2024 r. Port Gdańsk obsłużył 38,1 mln ton ładunków. Gros z tego to paliwa płynne, które stanowią prawie 53 proc. przeładunków ogółem. Na drugim miejscu uplasowała się drobnica, głównie skonteneryzowana. Węgla jest za to na portowych nabrzeżach coraz mniej.
Kolejne śnięte ryby, które straciły życie w powodu zakwitu złotych alg pojawiły się w województwie zachodniopomorskim, lubuskim i dolnośląskim. Ostatnie doniesienia prasowe i stanowiska m.in. Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego budzą niepokój przedsiębiorców. Unia Izb Odry i Łaby apeluje o podjęcie jeszcze szerszych działań związanych z rewitalizacją Odry. – Złota alga nie ma barw politycznych. Nasza rzeka niezależnie od tego, kto rządzi w Polsce wymaga konsekwentnych i stanowczych działań rewitalizacyjnych.
Pierwsza dyskusja podczas tegorocznego Kongresu Polskie Porty 2030 poświęcona była potencjałowi i perspektywom najważniejszych portów w kraju. W wielowątkowej rozmowie wzięli udział ich reprezentanci, a poprowadził ją Mateusz Kowalewski.
W 2024 r. do portów we wschodniej części regionu Morza Bałtyckiego powróci więcej linii wycieczkowych. Ponadto kilka portów, w tym mniejsze, spodziewa się wzrostu liczby zawinięć w tym roku w porównaniu z rokiem ubiegłym – wynika z opublikowanej niedawno analizy rynku Cruise Baltic.
Indie złapały wiatr w rafineryjne żagle po wprowadzeniu sankcji na handel z Rosją i ograniczeniu importu rosyjskiej ropy przez państwa UE. Szczególnie dobry biznesowo był rok 2022. Również w 2023 r. nie było najgorzej. Jak wynika z danych opublikowanych przez firmę wywiadowczą Kpler, import ropy naftowej do Indii wzrósł w marcu 2024 r. do 5,2 mln baryłek dziennie.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim