Pociągi towarowe pierwszy raz w historii będą dojeżdżały do portu morskiego w Policach. Powstanie nowa linia kolejowa nr 437 oraz bocznica. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała wartą 201 mln zł umowę z wykonawcą inwestycji.
Zarząd Grupy Azoty przyjął koncepcję integracji działalności logistycznej w ramach grupy kapitałowej - poinformowała w piątek spółka. Chodzi o wykorzystanie potencjału tego obszaru, szczególnie portów, by zarabiać na usługach zewnętrznych - dodała.
Niecodzienny proceder ujawniła policja w Los Angeles we współpracy z policją tamtejszego portu. Służby rozbiły szajkę wykradającą dziesiątki podwozi kontenerowych z terminalu, a następnie sprzedającą je jako zupełnie nowe.
Morze Bałtyckie, jedno z najbardziej zanieczyszczonych mórz na świecie, stanowi pole działania dla organizacji Race For The Baltic. Ich celem jest znalezienie skutecznych rozwiązań na jedno z największych wyzwań stojących przed Bałtykiem - eutrofizację. W ramach projektu, opracowują katalog najlepszych praktyk i technologii dotyczących przeładunków towarów masowych suchych, szczególnie nawozów i fosforytu.
Port w Policach docelowo będzie służył do importu surowców dla całej Grupy Azoty takich jak np. zielony amoniak spoza UE oraz do eksportu jej produktów – powiedział PAP prezes Grupy Azoty Tomasz Hinc. Spółka prowadzi rozmowy z PKN Orlen ws. budowy kolejnych zbiorników w porcie – poinformował.
Na pokładzie Guadalupe Explorer ponownie dostarczono zapasy surowca na potrzeby gazoportu w Policach. Ma to związek z uruchomieniem produkcji w nowym kompleksie "Polimery Police", którego projekt jest realizowany przez Grupę Azoty Polyolefins S.A. To budowa zintegrowanego kompleksu chemicznego, obejmującego instalację odpowiedniej infrastruktury do produkcji polimerów w postaci propylenu i polipropylenu.
W czwartek, 22 grudnia, odbędzie się uroczyste przyjęcie pierwszej dostawy gazu do terminalu w Policach. Oznacza to, że nowa inwestycha Portu w zachodniopomorskim rozpocznie funkcjonowanie.
Unia Europejska dofinansuje prace studyjne dotyczące projektu zgłoszonego przez Port Police. Obejmuje on m.in. budowę węzła kolejowego wraz z infrastrukturą techniczną w ramach realizacji linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police - poinformowała we wtorek Grupa Azoty.
Zarząd Morskich Portów Police wyłonił wykonawcę – firmę BBF sp. z o.o., która zaprojektuje stację kolejową Port Police. Wartość umowy to ponad 3 mln zł. Umowa na opracowanie dokumentacji projektowej obejmuje, poza samą stacją, także niezbędną infrastrukturę techniczną.
Morski Port Police zostanie rozbudowany. Jak podaj Radio Szczecin, powstaną nowe nabrzeża oraz zaplecze ze zbiornikami. Obecnie policki port przeładowuje prawie 2 mln t towarów rocznie, co plasuje go na czwartym miejscu pod względem przeładowywanej masy towarowej.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?