Podczas posiedzenia Zespołu Zarządzania Kryzysowego w Ministerstwie Infrastruktury omówiono przygotowanie jednostek podległych i nadzorowanych do sezonu zimowego.
Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.
Po trzech kwartałach 2025 r. przychody Grupy OTL wyniosły 198 mln zł. Skonsolidowana EBITDA sięgnęła 28,4 mln zł, a strata netto wyniosła 27,2 mln zł. W trzecim kwartale 2025 r. wpływ na przepływy ładunkowe w terminalach Grupy OTL miała niekorzystna i niestabilna się sytuacja polityczno – gospodarcza.
Lord Diplock w precedensie – „The Johanna Oldendorff” [1973] 2 Lloyd’s Rep. 285, zdefiniował cztery etapy realizacji umowy czarteru na podróż, a mianowicie. W niniejszym opracowaniu zajmiemy się trzecim etapem umowy przewozu, określonym w skrócie jako „carring voyage”.
Polskie Linie Oceaniczne mają ambitne plany rozwojowe. W planach linii jest zakup szeregu jednostek i wejście w nowe sektory rynku, m.in. w transport wojskowy oraz przewóz LNG. Jednocześnie trwają poszukiwania nowego prezesa spółki.
System common law, zbudowany na wielowiekowej tradycji orzeczeń sądowych – precedensów, jako wiążącego źródła prawa, absorbował do siebie niezwykle ciekawe instytucje, właściwe w zasadzie tylko dla tego systemu i trudne do właściwego zrozumienia dla osób nie osadzonych w tym systemie prawa.
Holenderski zarządca infrastruktury kolejowej ProRail uruchomił fazę testową automatycznych pociągów towarowych na dedykowanej linii Betuweroute, łączącej port w Rotterdamie z granicą niemiecką. Wprowadzenie systemów autonomicznych ma zwiększyć przepustowość trasy i pozwolić na oszczędności w zużyciu energii.
Opublikowany właśnie raport firmy DNV wskazuje, że rosnące wymagania środowiskowe oraz zakładany cel zerowej emisji netto w sektorze morskim ponownie przyciągają uwagę do napędu jądrowego – mimo że od ponad 40 lat nie powstał komercyjny statek handlowy z takim napędem. Technologia jądrowa może stać się jednym z elementów transformacji energetycznej w żegludze. Koszt rocznego leasingu średniej wielkości reaktora szacowany jest na ponad 16 mln USD.
Już 4 listopada 2025 r. w Warszawie rozpocznie się 12. edycja TransLogistica Poland – największych targów transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna edycja bije rekordy pod względem liczby wystawców, powierzchni ekspozycyjnej i międzynarodowej reprezentacji.
Do Portu Kołobrzeg przybył statek ze znacznym ładunkiem kruszywa i o znacznym zanurzeniu, spełniając jednak dopuszczalne wymiary. Zawinięcia coraz większych statków oraz rosnące przeładunki mają wpisywać się w rozwój infrastruktury portowej, a także wzrost znaczenia Kołobrzegu w branży morskiej.
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu