Im bliżej potencjalnej daty ogłoszenia oferenta, który dostarczy polskiej Marynarce Wojennej okręty podwodne w ramach programu „Orka”, tym pojawia się więcej informacji na temat propozycji. Nie brakuje też emocji. Wśród sześciu zainteresowanych podmiotów jest szwedzki koncern Saab, wspierany w tym względzie przez rząd w Sztokholmie i jak się teraz okazuje, także w… Londynie.
Kompetencje przyszłości, nowoczesna gospodarka i partnerska współpraca między biznesem, edukacją i administracją - to fundament, na którym Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) wraz z Sektorowymi Radami ds. Kompetencji (SRK) buduje system odpowiadający na realne potrzeby rynku pracy. Dzięki temu możliwe jest łączenie wiedzy i doświadczenia przedsiębiorców, instytucji edukacyjnych i ekspertów, aby wspólnie kształtować kompetencje potrzebne w dynamicznie zmieniającej się gospodarce.
Odnawialne źródła energii pozostaną fundamentem unijnej transformacji. UE musi zwiększyć moce produkcyjne w sektorze czystych technologii - poinformowała KE w zaprezentowanej w czwartek nowej strategii klimatyczno-energetycznej, której celem jest wzmocnienie pozycji Europy na globalnych rynkach.
W ostatnich dniach oferenci programu "Orka" zaprezentowali zaktualizowane propozycje dotyczące nowych okrętów podwodnych dla polskiej Marynarki Wojennej RP. W debacie publicznej coraz wyraźniej widać jednak, że nie chodzi jedynie o wybór platformy bojowej, lecz o strategiczną decyzję przemysłową. Istotne staje się który partner zapewni Polsce długofalowe korzyści gospodarcze, kompetencyjne i technologiczne, jakie będą generowały wpływy do budżetu państwa.
8 października 2025 roku podczas drugiego dnia 23. Międzynarodowych Targów Morskich i Militarnych BaltExpo, które odbywają się tradycyjnie w gdańskim AmberExpo został podpisany list intencyjny między Polskimi Liniami Oceanicznymi, Stoczni Remontowa Shipbuilding oraz Grupą Przemysłową Baltic.
Do dekarbonizacji żeglugi i ciężkiego transportu samochodowego energia elektryczna jest złym rozwiązaniem. To jest miejsce na inne technologie - w tym LNG, a docelowo bioLNG. To jeden z wniosków z dyskusji i rozmów prowadzonych podczas Konferencji PPLNG i bioLNG, która odbywa się w Gdyni.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. podpisał umowę z firmą PROJMORS Biuro Projektów Budownictwa Morskiego z Gdańska. Przedmiotem umowy jest opracowanie projektu funkcjonalno-użytkowego (PFU) oraz kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla inwestycji pn. „Budowa dostępu lądowego do Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu”.
22 września w gmachu Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie odbyła się uroczysta gala z okazji 75-lecia portów w Szczecinie i Świnoujściu. W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele władz centralnych i samorządowych, parlamentarzyści, reprezentanci branży morskiej, kontrahenci oraz byli i obecni pracownicy portów.
Japońska Agencja ds. Zamówień Obronnych, Technologii i Logistyki poinformowała o przeprowadzonych w okresie od czerwca do lipca tego roku testach wyjątkowej armaty morskiej. Elektromagnetyczne działo szynowe, zwane potocznie „railgunem” miało przejść pomyślnie testy praktyczne na morzu. Byłaby to zapowiedź wdrożenia innowacyjnego uzbrojenia dla sił morskich i nie tylko, choć wielu specjalistów studzi optymizm, biorąc pod uwagę historię prac nad tą bronią.
Podczas Kongresu Polskie Porty 2030 mieliśmy okazję porozmawiać w studiu Gospodarki Morskiej z Andrzejem Kuźmiczem, prezesem Portu Gdańskiego Eksploatacja. W rozmowie nie zabrakło zarówno tematów bieżących, jak i strategicznych – od współpracy w branży, przez rynkową konkurencję, aż po inwestycje kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO