Z udziałem władz, kadry dowódczej sił morskich oraz przedstawicieli branży stoczniowej odbyły się 9 sierpnia br. chrzest i wodowanie pierwszej fregaty nowej serii. Stanowi to element zakrojonej na szeroką skalę modernizacji Marynarki Wojennej Brazylii (Marinha do Brasil). Nowy okręt jest oparty na platformie MEKO, podobnie jak polska korweta patrolowa ORP Ślązak.
Brazylijska marynarka wojenna, agencja zamówień publicznych EMGEPRON oraz firma Águas Azuis, założona przez Thyssenkrupp, Embraer Defence & Security i Atech, wspólnie świętowały położenie stępki pod najnowocześniejszą fregatę w kraju. Ceremonia odbyła się 6 czerwca 2024 r. w stoczni Thyssenkrupp Estaleiro Brasil Sul w Itajaí. Przyszły Jerônimo de Albuquerque jest drugim okrętem w brazylijskim programie fregat typu Tamandaré, w ramach którego mają zostać zbudowane łącznie cztery jednostki.
Kondycja niemieckich firm systematycznie się pogarsza, a spowolnienie częściej dotyka duże firmy, tworzące szerokie łańcuchy dostaw. W takich warunkach branże eksportowe będą dalej notować słabe wyniki – ocenili eksperci z Polskiego Instytutu Ekonomicznego w komentarzu do wskaźnika PMI S&P Global.
Komisja Europejska zatwierdziła, zgodnie z unijnymi zasadami pomocy państwa, niemiecką pomoc publiczną w wysokości 40 mln euro na budowę i eksploatację nowego lądowego terminalu skroplonego gazu ziemnego LNG w Brunsbuttel.
TT-Line otrzymuje wsparcie finansowe dla promu RoPax zasilanego dwoma paliwami. Bank KfW IPEX-Bank zapewni finansowanie w wysokości 30 milionów euro.
Zaledwie niedawno podpisano porozumienie w sprawie przyspieszonej budowy pierwszego niemieckiego terminalu LNG w Brunsbüttel koło Hamburga. Niemiecki koncern RWE idzie o krok dalej. Firma chce zrealizować w najbliższej okolicy terminala kolejny projekt: terminal do importu zielonej energii, a dokładnie zielonego amoniaku.
Niemiecki państwowy bank rozwojowy KfW podpisał z firmami Gasunie i RWE memorandum ws. budowy terminala LNG u ujścia Łaby - poinformowało w sobotę niemieckie ministerstwo gospodarki (BMWi). Budowę terminali zapowiedział ostatnio kanclerz Olaf Scholz.
Niemiecka linia kontenerowa, Hapag-Lloyd, zapewniło finansowanie z dwóch źródeł na kwotę 889 mln dolarów. Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone zakup sześciu mega kontenerowców o ładowności 23,5 tys. TEU, które zostały zamówione w grudniu 2020 roku.
Tradycyjnie charakterystyczna dla polsko-niemieckich stosunków gospodarczych asymetria jest w odwrocie, ponieważ Polska to obecnie piąty najważniejszy zagraniczny dostawca Niemiec - wskazuje raport opublikowany przez państwowy niemiecki bank KfW zajmujący się kredytowaniem eksportu.
Estoński Talling Grupp zaciągnął kredyt w wysokości 197,6 mln euro na budowę szybkiego promu o napędzie LNG. Jednostka, powstająca obecnie w fińskiej stoczni Rauma Marine Constructions Oy, jest warta ogółem 247 mln euro.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?