Tego lata gigant branży wiatrowej na morzu Ørsted wykorzystuje drony do transportu ciężkich ładunków do realizacji największego programu dostaw sprzętu morskiego, jaki kiedykolwiek realizowano poza granicami sił zbrojnych - obejmującego Hornsea 1 i 2, największe na świecie farmy wiatrowe na morzu.
Rząd brytyjski przedstawia propozycje, które umożliwią osiągnięcie 50 GW w energetyce wiatrowej w najbliższych latach. Obecnie działające i wdrażane projekty gwarantują 30 GW. Konsultacje nowych propozycji ułatwiających inwestycje trwają do 21 marca.
Firma Seaway7 podpisała kontrakt z duńskim deweloperem morskich farm wiatrowych Ørsted. Dostarczy i zainstaluje kable na potrzeby projektu na Morzu Północnym.
Ørsted podjął ostateczną decyzję inwestycyjną w sprawie morskiej farmy wiatrowej Hornsea 3, która ma powstać na wodach brytyjskich i stać się największą tego typu inwestycją na świecie.
Raport okresowy ujmujący dziewięć miesięcy 2023 roku pokazuje, że duński gigant energetyczny Ørsted zanotował dodatni zysk operacyjny i ujemny zysk netto. Co jednak znamienne, pomimo rezygnacji z rozwoju dwóch amerykańskich projektów offshore, zyski spółki pochodzące z lokacji morskich podwoiły się.
Eksperci trzech firm energetycznych - Neptune Energy, Ørsted i Goal7- zbadają możliwość zasilania węzłów energetycznych energią płynącą z morskich farm wiatrowych. Bezemisyjna energia może zasilić instalacje do produkcji wodoru oraz instalacje do wtłaczania i magazynowania dwutlenku węgla (CO2).
Ørsted zakończył proces zbycia 50 proc. swojego projektu Hornsea Two o mocy 1,3 GW, największej na świecie działającej morskiej farmy wiatrowej.
Ørsted ogłosił, że morska farma wiatrowa Hornsea 2 weszła właśnie w pełni w fazę operacyjną. Inwestycja produkująca 1,3 GW mocy umiejscowiona jest na Morzu Północnym u wybrzeży Yorkshire w Wielkiej Brytanii.
Cadeler, kluczowy dostawca usług w branży morskiej energetyki wiatrowej, podpisał umowę z duńskim Ørstedem na realizację projekt morskiej farmy wiatrowej Hornsea 3. Nie tak dawno spółka z Grupy ORLEN podpisała z Cadeler umowę rezerwacyjną na transport i instalację około 70 turbin dla morskiej farmy wiatrowej Baltic Power na Morzu Bałtyckim.
Duńskie firmy Ørsted i Esvagt postanowiły zainwestować w pierwszy na świecie statek serwisowy (SOV), który może być zasilany ekologicznymi paliwami.
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej