• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Polsteam inwestuje w cyfrową transformację floty dzięki współpracy z Marlink

Polsteam (Polska Żegluga Morska), największy armator masowców suchych w Europie Wschodniej – wdrożył nowoczesne rozwiązania łączności i cyberbezpieczeństwa na 50 jednostkach swojej floty. Partnerem technologicznym projektu został Marlink, światowy lider w zakresie zintegrowanych usług ICT dla żeglugi i przemysłu morskiego.

14.10.2025, 14:40
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Miliardy na przemysł stoczniowy w Indiach. Priorytet to lokalne łańcuchy dostaw

Rząd Indii zatwierdził kompleksowy pakiet wsparcia dla sektora stoczniowego i morskiego o wartości ok. 8,3 mld USD. Celem jest rewitalizacja branży, wzmocnienie samowystarczalności oraz pozycjonowanie Indii jako globalnego lidera w budownictwie okrętowym.

08.10.2025, 23:55
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku

Eutrofizacja wód Bałtyku wciąż jest największym zagrożeniem dla ekosystemów – mówią ekolodzy. Na znaczeniu zyskuje też zanieczyszczenie mikroplastikiem, a w kolejnych latach pojawią się wyzwania związane z budową i eksploatacją morskich farm wiatrowych. Z jednej strony chodzi o emisję zanieczyszczeń plastikowych, a z drugiej – o hałas negatywnie oddziałujący na organizmy posługujące się echolokacją.

14.02.2025, 10:29
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Flota Hellady płynie na Posidonia 2024 cała naprzód. Morskie Targi w Atenach z polskim akcentem

Operatorzy z Grecji dysponują flotą przekraczającą 5500 statków, a greccy armatorzy kontrolują ponad 20% światowego tonażu. To czyni Grecję krajem posiadającym największą flotę na świecie – informuje Union of Greek Shipowners na kilka dni przed morskimi targami Posidonia. Polska zaznaczy swoją morskość branżowym seminarium.

29.05.2024, 10:56
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?

Co roku Polska traci około 8 mld zł z powodu tego, że polska flota handlowa pływa pod obcymi banderami – to najkrótsza konkluzja konferencji „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!”, która odbyła się Wydziale Nawigacyjnym Uniwersytetu Morskiego w Gdyni 24 kwietnia 2024 roku.

28.04.2024, 23:55
Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu

Konferencja poświęcona morskiej flocie handlowej pod narodową banderą w murach Wydziału Nawigacyjnego UMG

24 kwietnia 2024 roku na Wydziale Nawigacyjnym Uniwersytetu Morskiego w Gdyni pod auspicjami Uczelni z udziałem reprezentantów świata nauki, biznesu oraz gospodarki morskiej odbyła się konferencja pn. „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!”

24.04.2024, 16:30
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"

W ciągu ostatnich lat, wraz z rozwojem całej gospodarki, postępuje również rozwój gospodarki morskiej. Dynamicznie wzrastają przeładunki w polskich portach oraz umacnia się pozycja polskich stoczni. Jednak, nadal słabym punktem gospodarki morskiej pozostaje żegluga pod narodową banderą.

21.04.2024, 20:50
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rosyjska flota handlowa zagraża światowej żegludze, próbując omijać sankcje

Okręty rosyjskiej floty handlowej manipulują swoimi systemami automatycznej łączności (AIS), próbując omijać międzynarodowe sankcje. Narażają tym samym na niebezpieczeństwo inne jednostki pływające po światowych szlakach morskich.

15.12.2022, 20:04
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

100 lat będzie trwała wymiana statków na jednostki korzystające z alternatywnych technologii paliwowych

W stoczniach buduje się aktualnie ponad 1 000 statków z napędem na paliwa alternatywne. Ponad połowa z nich to statki z silnikami zasilanymi gazem i systemami LNG. Tendencja do zamawiania przez operatorów dużych statków z napędem na paliwa alternatywne utrzymuje tempo.

15.09.2022, 18:25
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Dekarbonizacja w transporcie morskim. Frachty mogą wzrosnąć nawet o 30%. Zapłaci klient

Wszyscy zgadzają się, że trzeba zmniejszyć emisję szkodliwych substancji w wyniku aktywności człowieka. Po ponad dekadzie sporów i oporów, w maju większość państw zgodziła się co do potrzeby ustalenia ceny emisji dwutlenku węgla na emisje ze statków. Działacze kampanii okrzyknęli to „poważnym przełomem”. Klienci otrzymają ten „przełom” w fakturach za frachty.

23.08.2022, 15:35
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.