PMK
Dziś rano (08.02) rozpoczął się protest podwykonawców spółki Vistal Offshore. Powodem jest brak wypłaty pełnego wynagrodzenia – donosi portal Trójmiasto.pl.
Vistal Offshore jest częścią gdyńskiej grupy Vistal, producenta wielkogabarytowych, specjalistycznych konstrukcji stalowych. Pracę przerwały podwykonowacy pracujący na Nabrzeżu Indyjskim. Ich zdaniem powodem braku wypłat jest zła kondycja finansowa spółki.
Wczoraj zarząd Vistal Gdynia wydał oświadczenie w tej sprawie.
"W dniu 8 lutego 2016 r., w godzinach porannych, na terenie Vistal Offshore (spółki zależnej Vistal Gdynia SA) część podwykonawców firmy Vistal Offshore wyraziła swoje niezadowolenie, wstrzymując realizacje umów podwykonawczych z powodu rozliczeń tych umów w bieżącym okresie rozliczeniowym. Kwestią sporną był sposób rozliczenia wpływu warunków zimowych na produkcję realizowaną poza halami produkcyjnymi. Vistal Offshore regulował i reguluje wynagrodzenia na bieżąco. Podczas spotkania z przedstawicielami firm podwykonawczych nieporozumienia zostały wyjaśnione i produkcja jest kontynuowana.
W zdarzeniu nie uczestniczyli pracownicy Vistal Gdynia SA ani żadnej firmy zależnej od Vistal Gdynia SA. Vistal Gdynia S.A. nie ma żadnych zaległych zobowiązań finansowych wobec podwykonawców i na bieżąco reguluje swoje zobowiązania, a jej sytuacja finansowa jest dobra."
Vistal jest wiodącym producentem konstrukcji stalowych, aktywnie działającym na rynku europejskim od 1991 r. Ma ponad 20 lat doświadczenie w realizacji konstrukcji stalowych dla przemysłu budowlanego, energetycznego, okrętowego i off-shore. Spółka realizuje kompleksowe prace w szerokim zakresie – od dokumentacji projektowej poprzez prefabrykację, antykorozję, transport oraz montaż w miejscu przeznaczenia. Działa w Polsce i za granicą.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza