ew
1 sierpnia 2018 roku Remontowa Shipbuilding, należąca do grupy Remontowa Holding, podpisała kontrakt na budowę dwóch dwustronnych promów z napędem Diesel Electric Hybrid dla armatora Norled (numer budowy B619/3-4).
Promy zostaną zbudowane w oparciu o projekt LMG 120-DEH przygotowany przez biuro LMG Marin i będą statkami siostrzanymi do jednostek B619/1-2, na które kontrakt Remontowa Shipbuilding i Norled podpisały w lipcu (pisaliśmy o tym TUTAJ)
Promy obsługiwać będą połączenie Mannheller-Fodnes i będą nieznacznie zmodyfikowane w porównaniu do jednostek przeznaczonych na połączenie Festøya-Solavågen. Jako, że dystans pomiędzy Mannheller i Fodnes jest krótszy, pojemność baterii zainstalowanych na pokładzie będzie o ok. 20% mniejsza. Jednocześnie, jednostki będą certyfikowane do przewozu większej liczby pasażerów z maksimum na poziomie 395 osób. W związku z tym, liczba środków ratunkowych zostanie zwiększona zgodnie z przepisowymi wymaganiami i pojawi się dodatkowa stacja Morskiego Systemu Ewakuacyjnego (MES).
Jednostki B619/3-4 zostaną dostarczone, odpowiednio, w pierwszym i drugim kwartale 2020 roku.
Nowy kontrakt jest kolejnym rozdziałem owocnej współpracy pomiędzy stocznią Remontowa Shipbuilding i firmą Norled. Kiedy wszystkie cztery promy z serii B619 zostaną dostarczone, liczba statków zbudowanych w Remontowa Shipbuilding w flocie Norleda wzrośnie do 10.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth