mk
Nowy Rok zaczął się dla Stoczni Nauta bardzo pracowicie. W obu zakładach w Gdyni i w Gdańsku trwają intensywne prace przy kilku remontach i budowach nowych statków.
W doku nr 4 w Gdyni trwa remont promu towarowego Ro-Ro Friedrich Russ, pływającego w barwach fińskiego przewoźnika promowego – Transfennica. Statek przechodzi w Naucie remont pośredni obejmujący standardowe prace dokowe i konserwacyjno-malarskie. Nie jest to pierwszy pobyt tej jednostki w Stoczni Nauta. 4 lata temu Friedrich Russ był dokowany w doku nr 4. Wtedy statek wymagał wymiany stali na poszyciu dennym po uszkodzeniu rufowej części kadłuba.
W sąsiednim doku numer 3 przebywa holenderski drobnicowiec. Vechtborg trafił do Stoczni Nauta na remont awaryjny – wymaga naprawy poszycia dennego oraz wykonania prac konserwacyjnych, malarskich, rurarskich i elektrycznych. Statek ma 132 m długości i 15 m szerokości. Pływa w barwach Royal Wagneborg – armatora, który na rynku obecny jest od końca XIX wieku. Z kolei w suchym doku SD I Nauta we współpracy z Baltec Marine realizuje projekt montażu skrubera na promie Peter Pan. Oprócz montażu skrubera Nauta prowadzi na jednostce remont pośredni w zakresie obejmującym prace konserwacyjne kadłuba i pokładów samochodowych, prace stalowe, rurarskie i elektryczne.
Tuż przed Nowym Rokiem stoczniowy dok opuścił zbiornikowiec Trans Holm. Właściciel statku - Seatrans Shipmanagement zlecił Stoczni wykonanie remontu klasowego, który obejmował prace konserwacyjne kadłuba, prace stalowe, maszynowe, rurarskie i elektryczne. Statek wszedł do stoczni w barwach poprzedniego armatora – Odflell Tankers i pod nazwą Bow Master, która w trakcie remontu została zmieniona na obecną – Trans Holm.
Obok remontów w stoczni trwają prace przy budowie 12 nowych statków, z których 8 ma zostać zwodowanych w 2017 r. Najbliższe wodowanie planowane jest już w przyszłym miesiącu.
Dla Stoczni Nauta jest to trzeci z rzędu bardzo pracowity sezon zimowy. W poprzednich latach, wbrew opinii o tym, że zima to martwy okres w branży remontowej, doki i nabrzeża Nauty również zajęte były przez liczne statki, należące do czołowych europejskich armatorów.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth