ASV Pioneer, jednostka, która stanowiła zaplecze dla osób pracujących przy podnoszeniu wraku Costa Concordia, została odnowiona w stoczni Remontowa. W tej chwili jest zacumowana przy Nabrzeżu Ostrowica I.
W polskiej stoczni barka przeszła generalny remontant. Wyczyszczono i pomalowano kadłub, usunięto również wgniecenia kadłuba oraz wymieniono poszycie. Wymieniono rury ściekowe, przerobiono pachoły cumownicze. Wykonano także pewne prace ślusarskie na pokładzie, zamontowano nową echosondę, zmodyfikowano system paliwowy oraz sprawdzono wszystkie śruby mocujące kontenery mieszkalne i socjalne.
Kilka miesięcy wcześniej ASV Pioneer, należący do armatora Dalby Offshore Services Ltd, przebywał w stoczni Poltramp ze Świnoujścia, w której przechodził proces dostosowania do lepszego wypełniania swoich zadań, poprzez przebudowę i wyposażenie w specjalistyczne urządzenia pokładowe.
ASV Pioneer jest barką noclegową, która może stanowić bazę dla firm specjalizujących się w różnych pracach. Doskonale nadaje się do wykorzystania np. w branży wydobycia ropy naftowej i gazu. Zakwaterowanie na barce znajdzie min. 220 osób. W przeszłości była wykorzystana do układania kabli na morskich farmach wiatrowych, a także zapewniała zaplecze techniczne i noclegowe dla pracjących przy wydpbyciu wraku Costa Concordia.
ASV Pionier w liczbach
Rok budowy - 2007
Długość całkowita – 100,6 m
Szerokość – 30,48 m
Miejsca noclegowe – 236 osób
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza