ew
PGNiG prowadzi sondażowe rozmowy z amerykańskimi firmami ws. ewentualnych inwestycji w terminale gazu skroplonego w USA - poinformował w poniedziałek pełnomocnik rządu do spraw strategicznej infrastruktury energetycznej Piotr Naimski.
"PGNiG bada takie możliwości, wiemy, że zarząd spółki prowadzi sondażowe rozmowy z amerykańskimi firmami. To kwestia znalezienia odpowiedniego partnera. PGNiG rozważa takie opcje i to się mieści w strategii spółki: pozyskiwania kolejnych nowych źródeł gazu" - powiedział.
Dodał, że PGNiG inwestuje w koncesje na szelfie norweskim Morza Północnego. W jego ocenie uzyskanie dostępu do źródła gazu w USA "mieści się doskonale w strategii dywersyfikacji".
O tym, że polskie firmy - lub firma - mogłyby zainwestować w budowę terminala gazu skroplonego w USA - Naimski po raz pierwszy poinformował w połowie maja podczas panelu poświęconego dostawom amerykańskiego LNG do Europy w czasie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Zauważył wtedy, że w USA produkcją gazu z łupków zajmują się średnie czy wręcz małe firmy.
"Każda z nich ma swój gaz i stara się ten gaz sprzedać, myślą też o tym, by mieć udziały w terminalach skraplających albo czasem budować swój własny, niewielkiej przepustowości terminal. To są przedsięwzięcia, których skala jest do zaakceptowania przez naszych ewentualnych inwestorów” - mówił.
Pełnomocnik podkreślił, że kiedy polska firma jest partnerem takich potęg, jak np. Exxon Mobil czy Conoco, to skala naszych inwestycji jest dla takich firm "niezauważalna".
Jeżeli zaś po amerykańskiej stronie byłaby firma, która swoją wielkością, skalą przedsięwzięcia byłaby porównywalna, to wtedy możemy mieć szanse na partnerską współpracę - tłumaczył.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza