PMK
Korea Południowa odzyskała tytuł największego budowniczego statków, który należał wcześniej do Chin.
Tamtejsze stocznie w zeszłym roku pozyskały zamówienia na statki o łącznym tonażu 12,63 mln ton, co stanowi 44,2 proc. światowej zamówionego tonażu (28,6 mln ton). Drugie miejsce zajęły chińskie zakłady z wynikiem 9,15 mln ton, a trzecie japońskie z 3,6 mln tonażu.
Według VesselsValue, także portfel południowokoreańskich stoczni jest więcej warty od ich chińskich konkurentów. Ogólna wartość zamówień wyniosła 25,38 mld dolarów, w porównaniu do 11,58 mln dolarów w Chinach i 8,37 mld dolarów w Japonii. Czwarte i piąte miejsce zajęły Filipiny i Tajwan.
Chińskie stocznie za to zdobyły kontrakt na większą liczbę jednostek (406) w porównaniu do drugiej Japonii (253) i trzeciej Korei Południowej (252). Najwięcej pieniędzy na nowe jednostki wydali greccy armatorzy, z wynikiem 9,4 mld dolarów przeznaczonych na 95 jednostek. Następni na liście są japońscy (5,1 mld dolarów) i południowokoreańscy armatorzy (2,9 mld dolarów).
Łącznie w 2018 roku złożono 1 124 zamówienia na budowę nowych statków, włączając w to jachty. Suma ta wzrasta do 1 187 statków, gdy uwzględnimy wszystkie opcje i listy intencyjne.
Masowce okazały się najpopularniejszymi statkami (351 zamówień). Za nimi znalazły się tankowce (224 zamówień) i kontenerowce (195 zamówień). Na czwartym miejscu ze 111 zamówieniami znajdują się małe drobnicowce, a gazowce na piątym miejscu z 75 zamówieniami na LNG i 33 zamówieniami na LPG.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth