ew
Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) zwiększa wysiłki na rzecz poprawy jakości powietrza w mieście. Nowe transportery kontenerowe zasilane bateriami litowo-jonowymi będą działały w terminalu kontenerowym Alternwerder (CTA). Wykorzystanie zielonej energii zapobiega emisji CO₂, tlenku azotu i innych szkodliwych substancji, a pojazdy są trzykrotnie wydajniejsze niż te napędzane silnikami wysokoprężnymi, używane dotychczas.
Ministerstwo Środowiska i Energii przeznaczyło na ten cel środki o wartości około 8 milionów euro z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).
"HHLA realizuje ekscytujący projekt w Altenwerder, który od początku przyniesie pozytywne efekty: zredukuje emisję CO₂ a tym samym pomoże w ochronie środowiska, zredukuje emisję tlenku azotu , co z kolei zmniejszy zanieczyszczenie powietrza, i, na koniec - posłuży jako elastyczne rozwiązanie do przechowywania energii, tym samym przyczyniając się do jej dalszej przemiany- mówi Jens Kerstan, senator Urzędu do spraw Środowiska i Energii z Hamburga. - Udział energii odnawialnej w sieci zmienia się w zależności od natężenia nasłonecznienia i siły wiatru, dlatego potrzebujemy innowacyjnych rozwiązań technicznych do tymczasowego przechowywania i elastycznego zużycia energii. HHLA wyraźnie pokazuje, jak to może działać, dlatego też wspieramy ten projekt kwotą około 8 milionów euro. "
Angela Titzrath, przewodnicząca zarządu HHLA: "Wysoki poziom automatyzacji w terminalu CTA sprawił, że zostaniemy liderem w zakresie obsługi kontenerów. HHLA robi kolejny krok w zakresie ochrony środowiska i zmniejszenia hałasu w porcie w Hamburgu. Od wielu lat wdrażamy środki na rzecz wydajnego i zrównoważonego transportu kontenerów. Założony cel redukcji emisji CO2 o 30%, jeśli chodzi o transport kontenerowy, został osiągnięty z wyprzedzeniem. Ustalimy teraz nowe cele, łącząc wizję przedsiębiorczości, odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego wykorzystania zasobów.
Automatyczny transporter kontenerowy z litowo-jonowym zasilaniem akumulatorowym (prototyp z automatycznym sterowaniem lub AGV) działa od jesieni 2016 r. w CTA i został pomyślnie przetestowany razem ze stacją ładowania elektrycznego. Sześć z tych stacji ładowania zostało już zainstalowanych w Altenwerder. W nadchodzących tygodniach na CTA wejdzie 25 AGV z zasilaniem bateryjnym litowo-jonowym i zgodnie z planem, do końca 2022 roku niemal 100 pojazdów AGV zostanie całkowicie przełączonych na baterie litowo-jonowe. Powstanie także 18 stacji ładowania. To połączenie sprawi, że roczna redukcja emisji CO2 wyniesie 15 500 ton i około 118 ton tlenku azotu.
Z ekonomicznego punktu widzenia stosunek zużywanej energii do rzeczywistej mocy wyjściowej dla pojazdów AGV z zasilaniem baterią litowo-jonową jest trzykrotnie wyższy niż w przypadku pojazdów typu diesel AGV. Kolejne zalety akumulatorów to czas ładowania wynoszący zaledwie półtorej godziny i ich wysoka trwałość. Dodatkowo, ważą mniej niż akumulatory ołowiowe, obniżając wagę z dwunastu do czterech ton. Akumulatory litowo-jonowe nie wymagają również konserwacji, w przeciwieństwie do baterii kwasowo-ołowiowych. Zmniejsza to koszty i przestoje wynikające z prac konserwacyjnych.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza