Zgłoszony przez zarząd portów wniosek, składany wraz z innymi beneficjentami, uzyskał dofinansowanie w zakresie projektu badawczego „Decarbonization of Maritime Sector and its Impact on Green Energy Transformation". Wartość projektu to 212 415 euro, a poziom dofinansowania to 85%.
Celem projektu jest realizacja efektywnego zasilania statków z lądu oraz program transformacji energetycznej w portach. Ma to być krok niezbędny na drodze do zrównoważonego rozwoju portów w oparciu o przyjazne dla środowiska technologie.
Przedsięwzięcie wiąże się z następującymi krokami:
- Koncepcja wdrożenia OPS (Onshore Power Supply) w Portach Szczecin i Świnoujście (Conception of the OPS implementation in the Ports of Szczecin and Świnoujście);
- Program Transformacji Energetycznej operacji przeładunkowych i transportowych w terminalach w Portach Szczecin i Świnoujście (Energy Transition Program of transhipment and transport operations at port terminals in the Ports of Szczecin and Świnoujście).
Dla obu portów dofinansowanie przedsięwzięcia stanowi perspektywę realizacji strategii Zielonego Portu. Obecnie trwa proces przygotowania umowy.
Interreg to unijne programy, które wspierają rozwój, współpracę oraz integrację europejskich regionów. Ich zadaniem jest rozwiązywanie problemów, które wykraczają poza granice państw i wymagają podjęcia wspólnych działań. Ma to też sprzyjać poprawie jakości życia lokalnych społeczności oraz zapewnić rozwój gospodarczy regionu w którym żyją.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny