• <

Wynik wyszukiwania - "Wilhelmsen" - Wiadomości

Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw

Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
02.05.2024

Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore

W efekcie działań władz lokalnych, stanowych służb i kapitanatu portu w celu stworzenia tymczasowego kanału o dużym zanurzeniu, kolejne duże statki opuszczają Baltimore. Od momentu katastrofy, gdy zawalił się most Francis Scott Key, wiele statków spędziło przymusowo w porcie kilka tygodni, oczekując na przywrócenie żeglowności na rzece Patapsco.
29.04.2024

Korpus inżynieryjny armii USA podaje wstępną datę otwarcia kanału żeglugowego w Baltimore po katastrofie

Z udziałem inżynierów US Army trwają prace nawodne i podwodne związane z oceną stanu uszkodzeń mostu Francis Scott Key i prac związanych z udrożnieniem kanału żeglugowego połączonego z portem w Baltimore. Wojskowi specjaliści ustalili wstępny harmonogram renowacji w celu bezpiecznej nawigacji na wodnej trasie.
05.04.2024

Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi

Wiele firm wskazuje, że ubiegłotygodniowa katastrofa, w wyniku której doszło do zawalenia mostu w Baltimore, doprowadziła do zaburzenia żeglugi w regionie. Wallenius Wilhelmsen wskazuje u siebie straty wynoszące do 10 mln dolarów.
03.04.2024

Wallenius Wilhelmsen zdobywa kontrakty o wartości ponad 1,2 miliarda dolarów

Norwesko-szwedzka firma z branży żeglugowej zawarła intratne umowy dla działających na rynki w USA międzynarodowych klientów z branży górniczej i motoryzacyjnej. Kontrakty wiążą się z zapewnieniem dostaw prowadzonych drogą morską. Firma zapewnia, że wpisuje się to również w jej strategię promowania świadomości o dekarbonizacji żeglugi, promując wykorzystanie transportu morskiego o ograniczonym wpływie w zakresie emisji CO2.
30.01.2024

Deltamarin podpisuje umowę projektową na statki Wallenius Wilhelmsen

Firma Deltamarin podpisała umowę projektową z China Merchants Jinling Shipyard (Jiangsu) Co., Ltd na zaprojektowanie i inżynierię nowej generacji statków typu Pure Car & Truck Carriers (PCTC) firmy Wallenius Wilhelmsen.
08.12.2023

Kongsberg z wielomiliardowym kontraktem na konserwację norweskich fregat

Kongsberg Naval Services, spółka należąca do Kongsberg Maritime i Kongsberg Defence & Aerospace, została wskazana do kluczowej umowy z Norweską Agencją Materiałów Obronnych na wsparcie operacyjne, konserwację i usługi przedłużające żywotność norweskich fregat. Umowa ma łączną wartość do 17 miliardów koron norweskich (ponad 6 mld zł) za usługi świadczone przez cały okres obowiązywania umowy, zakładany do 2040 roku.
04.12.2023

Kolejny gracz w wyścigu o metanol. Wallenius Wilhelmsen potwierdza zamówienie na 12 ekologicznych samochodowców

Mająca siedzibę w Norwegii firma z branży żeglugowej podpisała kontrakt z China Merchants Jinling Shipyard Co., Ltd. na budowę czterech statków PCTC klasy Shaper, zasilanych metanolem, z opcją na budowę ośmiu kolejnych. W ten sposób transport pojazdów osobowych ma pozostawać przyjazny dla środowiska, zgodnie z polityką dekarbonizacji żeglugi oraz ograniczania emisji CO2.
24.10.2023

Wilhelmsen Port Services Poland w nowej siedzibie

Firma Wilhelmsen Port Services Poland przeprowadziła się do nowej siedziby w gdańskim Olivia Centre.
14.06.2023

Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność

Lasse Kristoffersen, dyrektor generalny Wallenius Wilhelmsen, ma misję. Nie chce czekać na zieloną transformację żeglugi, chce ją kształtować – współpracując z podobnie myślącymi partnerami w celu dekarbonizacji łańcuchów dostaw i zademonstrowania możliwości, zarówno w zakresie technologii, jak i nowych sposobów pracy. W rozmowie z Sidsel Norvik, dyrektorką Nor-Shipping wyjaśnia, jak to zamierza zrealizować.
24.03.2023

Norweska branża morska obawia się niedoborów energii. Pomoże wodór

Statki podczas postojów w portach podłączają się najczęściej do generatorów diesla w celu ich zasilenia lub naładowania magazynów energii. W dobie niedoborów energii rozwiązaniem może być wdrożenie technologii wodorowych. Jedno z rozwiązań przedstawiono w Norwegii.
05.10.2022

Sztuczna inteligencja w służbie żeglugi. Wallenius Wilhelmsen zaoszczędzi 10% na kosztach bunkru. Metanol i LNG po lupą

Norweski operator samochodowców Wallenius WIlhelmsen zainstalował na 65 statkach oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji. Pozwoli ono na planowanie rejsów, w wyniku czego zużycia paliwa ulegnie zmniejszeniu nawet o 10%.
10.09.2022

Oceanbird – bezemisyjny statek z żaglami nowej generacji

Oceanbird to koncepcja tradycyjnych statków napędzanych wiatrem, które są w stanie zredukować emisję zanieczyszczeń jednostek pływających nawet o 90 proc.
14.12.2021

Green shipping – Norwegia liderem. Polska może dołączyć do klubu innowatorów

W 2022 r. wypłynie na wody Norwegii pierwszy w świecie zeroemisyjny i autonomiczny kontenerowiec. Żegluga norweska jest liderem we wdrażaniu technologii przyjaznych środowisku – to konkluzja seminarium zorganizowanego w październiku w Oslo. Konferencji towarzyszyła prezentacja Yara Birkeland, w której uczestniczyli premier Jonas Gahr Støre oraz Bjørnar Skjæran, minister rybołówstwa i polityki oceanicznej.
14.12.2021

Yara Birkeland, pierwszy na świecie bezemisyjny kontenerowiec, kończy dziewiczy rejs [WIDEO]

Pierwszy na świecie elektryczny i samobieżny kontenerowiec – Yara Birkeland – zakończył swój dziewiczy rejs po fiordach Oslo – ujawnił właściciel statku, firma Yara International z siedzibą w Norwegii.
25.11.2021

Żegluga skazana na innowacje. Szansa dla polskich inżynierów

Innowacje w transporcie morskim są faktem – wynika z poglądów zaprezentowanych w czasie webinaru zorganizowanego przez Lloyd’s List, który prowadził Richard Meade, redaktor naczelny Lloyd’s List.
15.07.2021

Drewry: Niedobór oficerów sięgnie rekordowych poziomów już do 2026 roku

Zmniejszająca się atrakcyjność kariery na morzu, w połączeniu z ciągłym wzrostem floty, doprowadzą do największego od ponad dekady niedoboru oficerów floty handlowej na świecie – przewiduje Drewry w najnowszym raporcie.
07.06.2021

Globalne linie będą żeglowały wolniej u wybrzeży Kalifornii. Ma to pomóc w ratowaniu płetwali błękitnych

Partnerzy inicjatywy mającej na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i ochronę zagrożonych wielorybów ogłosili wyniki programu 2020 i docenili firmy żeglugowe, które z powodzeniem w nim uczestniczyły, zmniejszając prędkość do 10 węzłów lub mniej w rejonie zatoki San Francisco i regionie południowej Kalifornii.
25.05.2021

Wilhelmsen stawia na dekarbonizację - 500 milionów dolarów w rozwój segmentu energii odnawialnej

Jedna z najstarszych norweskich firm morskich, Wilhelmsen, ogłosiła, że ewoluuje cel i strategię korporacyjną, aby rozwijać firmę w zakresie usług morskich, energii odnawialnej i dekarbonizacji. W ciągu najbliższych pięciu lat, Wilhelmen planuje zainwestować 500 milionów dolarów, koncentrując się na segmentach energii odnawialnej.
23.04.2021

Wallenius Wilhelmsen zbuduje do 2025 roku statek RoRo napędzany wiatrem

Wallenius Wilhelmsen planuje zbudować napędzany wiatrem statek RoRo, który ma osiągnąć do 90% redukcji emisji w porównaniu z najlepszymi obecnie statkami.
17.02.2021

Lewiatan: nie ma pomysłu na zwiększenie produkcji wodoru

W projekcie strategii wodorowej rząd nie wskazuje przejrzystej ścieżki wzrostu wytwarzania wodoru - ocenia Konfederacja Lewiatan. Projekt Polskiej Strategii Wodorowej obejmuje m. in. przemysł, energetykę, transport.
17.02.2021

Projekt statku napędzanego wodorem otrzymał dofinansowanie od Enova

Projekt budowy pierwszych na świecie bezemisyjnych statków napędzanych wodorem otrzymał 25 mln dolarów dofinansowania od norweskiej, rządowej organizacji Enova.
22.12.2020

Osiem milionów euro dotacji na projekt statku napędzanego wodorem

Projekt innowacyjnej jednostki HySHIP otrzymał 8 milionów euro (około 9,4 miliona dolarów) dofinansowania ze środków UE, ponieważ rząd norweski zapowiada większy nacisk na rozwój i komercjalizację wodoru jako paliwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.
26.10.2020

Pierwsza pełna zmiana załogi zgodna z nowymi wytycznymi dot. COVID-19 w Singapurze

Pierwsi marynarze, którzy skorzystali z lotów czarterowych w ramach protokołu zmiany załogi, opracowanego przez Grupę Roboczą ds. Zmian Załogi w Singapurze (SGCCWG), 6 czerwca ostatecznie opuścili pokład masowca Genco Liberty w singapurskim porcie.
08.06.2020

Wallenius Wilhelmsen testuje zdalnie sterowanego robota do czyszczenia kadłuba

Wallenius Wilhelmsen z Oslo wykonał próbę pilotażową zdalnie sterowanego robota proaktywnego Jotun do czyszczenia kadłuba, na pokładzie jednego z nośników RORO.
26.05.2020

Założyciel Royal Caribbean Cruises zmarł w wieku 90 lat

11 kwietnia w Palmie w Hiszpanii zmarł Arne Alexander Wilhelmsen, założyciel Royal Caribbean Cruises. Miał 90 lat.
14.04.2020

Wallenius Wilhelmsen wycofuje 10 statków i oddaje na złom cztery stare jednostki. Powodem pandemia koronawirusa

Norweski armator Wallenius Wilhelmsen podjął zdecydowane kroki, by poradzić sobie z kryzysem ekonomicznym wywołanym przez pandemię koronawirusa.
23.03.2020

Do sektora stoczniowego wkracza coraz więcej innowacji

Rynek w Polsce jest ograniczony, dlatego krajowe stocznie bazują na kontraktach z zagranicy i muszą dostosowywać się do globalnych trendów. Wśród nich są prace nad autonomicznymi napędami oraz rozwiązania proekologiczne, takie jak napędy wodorowe czy hybrydowe. Ogromną szansę dla sektora stoczniowego stwarza też morska energetyka wiatrowa. Na rozwoju offshore korzystają m.in. porty i cały przemysł stoczniowy, w tym gdyńska stocznia CRIST, która jako jedyna w Polsce i jedna z nielicznych w Europie ma doświadczenie w budowie
13.01.2020

Norweska spółka żeglugowa oskarżona o przestępstwa kartelowe w Australii

Norweska spółka żeglugowa, Wallenius Wilhelmsen Ocean (WWO), została oskarżona o przestępstwa kartelowe w Australii. Zarzuty dotyczą międzynarodowego transportu pojazdów do Australii w okresie od czerwca 2011 roku do lipca 2012 roku.
26.08.2019

Baltic Pipe, biogaz, wiatraki – najważniejsze pola współpracy ze Skandynawią

Baltic Pipe, biogaz, energetyka wiatrowa, a w dalszej perspektywie wychwyt i składowanie dwutlenku węgla - to w opinii uczestników skandynawsko-polskiej debaty energetycznej potencjalnie najbardziej korzystne pola współpracy w obszarze energii.
07.05.2019

Udany transport małego ładunku z drona na pokład statku (foto, wideo)

Jak poinformowało na swojej stronie konsorcjum Airbus - w tym tygodniu rozpoczęła się współpraca z operatorem i właścicielem statków, firmą Wilhelmsen. Jej przedmiotem jest projekt dostawy małych przedmiotów na pokład statków znajdujących się na kotwicowisku. Jest to pierwsza próba wdrożenia takich rozwiązań w warunkach portowych.
21.03.2019

Statki autonomiczne w niedalekiej przyszłości będą pływały po morzach, oceanach i jeziorach. Konferencja „Autonomous ships – Inevitable reality at sea” (foto, wideo)

Statki autonomiczne, tak jak pojazdy autonomiczne, w niedługiej przyszłości będą pływały po morzach i oceanach, a także po jeziorach. Mamy już autonomiczne platformy, wiele automatyzacji wprowadzamy w naszym najbliższym otoczeniu i to samo czeka nas także na rynku morskim – powiedział prof. Marek Grzybowski, przewodniczący zarządu Baltic Sea & Space Cluster, podczas konferencji „Autonomous ships – Inevitable reality at sea”, która we wtorek odbyła się na Politechnice Gdańskiej. Jej uczestnicy rozmawiali m.in. o możliwościach wdra
20.03.2019

Statki autonomiczne przyszłością przemysłu promowego?

Automatyzacja, pojazdy autonomiczne i zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do środowiska naturalnego to cele strategii zrównoważonego rozwoju realizowanej we wszystkich dziedzinach gospodarki. W ostatnich latach coraz więcej o niej w kontekście przepraw promowych.
16.08.2018

Powstała pierwsza na świecie firma przewozów bezzałogowych (wideo)

Technologia autonomicznych statków ma szanse zmienić cały świat. Może sprawić, że przewozy morskie staną się najwydajniejszą i najbezpieczniejszą alternatywą transportu. Dwie norweskie firmy: przewoźnik Wilhelmsen i przedsiębiorstwo technologiczne KONGSBERG, połączyły właśnie siły i stworzyły Massterly. Firma zacznie w pełni funcjonować od sierpnia tego roku i będzie oferować komplet usług dotyczących statków autonomicznych. Od samego projektowania, przez systemy sterowania aż do usług logistycznych i operacyjnych.
05.04.2018

Testy systemu udostępniania danych podczas wchodzenia statku do portu

Wilhelmsen bada sposoby wykorzystania danych na platformie branżowej DNV GL Veracity. Testuje system udostępniania danych dotyczących zgodności jednostki z przepisami i weryfikacji danych z władzami portu, co ma ograniczyć formalności oraz zredukować konieczność przeprowadzenia inspekcji podczas wchodzenia statku do portu.
08.11.2017

Koniec strajku Polaków w przetwórni ryb w okolicach Bergen

Ponad 70 Polaków strajkujących od miesiąca w przetwórni ryb na wyspie Sotra w okolicach Bergen przerwało w środę protest. Reprezentujący ich norweski związek zawodowy zawarł z pracodawcą układ zbiorowy.
11.10.2017

V Spotkanie Polskiego Związku Zarządców Statków

V Spotkanie Informacyjno-Promocyjne Polskiego Związku Zarządców Statków odbyło się 6 kwietnia 2017 r. pod wiele mówiącym hasłem przewodnim: „Why Poland is a place to be?”. W siedzibie DNV GL POLAND zebrali się przedstawiciele biznesu morskiego związanego głównie z shippingiem.
12.04.2017

Poznajmy największe porty i terminale kontenerowe z każdego kontynentu: Ameryka Północna

Wraz z rozwojem popularności przewozu drobnicy w kontenerach na świecie pojawiło się mnóstwo terminali przeznaczonych tylko do obsługi tych ładunków. Dziś przyjrzymy się bliżej obiektom położonym w Ameryce Północnej. Nie dziwi fakt, że wszystkie pochodzą ze Stanów Zjednoczonych – jednej z najważniejszych gospodarek świata.
09.02.2017

Arabski statek Bahri Yanbu zawinął do gdańskiego portu po kolejne cysterny (wideo)

Kolejny statek arabskiego armatora Bahri w Gdańsku. Tym razem po raz pierwszy do gdańskiego portu zawinął Bahri Yanbu. Jednostka przypłynęła po cysterny dla Arabii Saudyjskiej.
05.02.2017

Kontenerowiec utrudnia przeprawę Kanałem Sueskim

Utrudnienia na Kanale Sueskim. Został on zablokowany przez kontenerowiec MSC Clorinda. Statek utknął tam z nieustalonych do tej pory przyczyn.
04.01.2017

Kolejny statek arabskiego armatora w Gdańsku. Bahri Hohfuf jest tutaj pierwszy raz

Bahri Hohfuf w gdańskim porcie. Statek arabskiego armatora The National Shipping Company of Saudi Arabia (BAHRI) zawinął tutaj po raz pierwszy. Przypłynął po kolejny załadunek wagonów dla Arabii Saudyjskiej.
06.12.2016

Rorowiec czeka na słońce

Na Nabrzeżu Oliwskim należącym do spółki Port Gdański Eksploatacja załadowany został kolejny transport cystern firmy Greenbrier, który ma trafić do Arabii Saudyjskiej. Tym razem jednak sztorm już o kilka dni opóźnił jej wypłynięcie.
06.10.2016

Rorowiec w Porcie Gdańsk Eksploatacja – kolejne cysterny płyną na Bliski Wschód

Kolejne z regularnych wypłynięć serwisu obsługiwanego przez jednostki typu Ro-Ro do Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich wiązało się z trwającym 30 godzin załadunkiem cystern na Nabrzeżu Oliwskim Portu Gdańsk Eksploatacja.
12.09.2016

Armatorzy mają łatwiej o upust za tranzyt Kanałem Sueskim

Norweska firma Wilhelmsen Ships Service (WSS) otworzyła oddział w egipskiej Aleksandrii, którego celem jest ułatwianie negocjacji armatorom i spedytorom z zarządem Kanału Sueskiego (SCA).
02.09.2016

Port Gdańsk: siatka regularnych połączeń morskich wzbogaciła się o kolejny serwis

W Porcie Gdańsk siatka połączeń morskich wzbogaciła się o kolejny regularny serwis, obsługiwany przez jednostki typu Ro-Ro armatora Bahri, będącego narodowym przewoźnikiem Arabii Saudyjskiej. Bahri specjalizuje się w przewozach drobnicy, paliw, chemikaliów oraz suchych ładunków masowych.
10.08.2016

Chiński statek zainauguruje żeglugę przez rozbudowany Kanał Panamski

Frachtowiec Andronikos chińskiego armatora Cosco będzie pierwszym statkiem, który przepłynie przez rozbudowany Kanał Panamski. Zdecydował o tym los. Frachtowiec ma 300 metrów długości, 48 metrów szerokości i może transportować do 9400 standardowych kontenerów.
01.05.2016

Wysokie koszty na morzu przestrzegania przepisów o F-gazach

Właściciele statków pływających pod banderą krajów UE muszą zapewnić, że znajdujące się na nich jednostki pokładowych urządzeń chłodniczych są szczelne, przypomina spółka Wilhelmsen Ship Services (WSS).  
27.12.2014

31 armatorów domaga się zdecydowanego egzekwowania dyrektywy siarkowej

Niecałe 30 dni pozostało do wprowadzenia dyrektywy siarkowej: Liczba członów sojuszu Trident Alliance niemal się podwoiła. Strategia odnośnie Europy Północnej pozostaje największą niejasnością.
04.12.2014

EuroElektro- „podwoimy produkcję”

Rynek usług dostawczych dla przemysłu stoczniowego tak jak każdy z segmentów gospodarki morskiej, wytworzył swoją specyfikę. Obok hurtowników i dostawców oferujących gotowe urządzenia innych producentów, funkcjonują też rodzime przedsiębiorstwa wyspecjalizowane w kompleksowej realizacji urządzeń okrętowych na potrzeby stoczni produkcyjnych. Jakość ich produkcji może śmiało konkurować z rozwiązaniami proponowanymi przez największych europejskich producentów urządzeń okrętowych.
01.02.2013

Niezwykły samochodowiec odwiedzi Gdańsk

Do portu gdańskiego płynie nowatorski samochodowiec o niezwykłej architekturze, który zdążył zdobyć rozgłos w Europie i na świecie nie tylko w morskiej prasie fachowej, lecz również w mediach motoryzacyjnych, ekologicznych i głównego nurtu. Przekazany do eksploatacji formalnie zaledwie w grudniu ubiegłego roku City of St. Petersburg, zdobył sławę z dwóch powodów: ze względu na wygląd i łączące się z nim zalety techniczno-eksploatacyjne oraz za sprawą ładunku, jaki przywiózł w swej pierwszej podróży z Dalekiego Wschodu do Europy.
09.03.2011

Port Gdańsk hubem Nissana

Redę Portu Gdańsk statek mv. Höegh Seoul osiągnął o 4.40 nad ranem 8 listopada 2010 roku. Już 20 minut po godzinie siódmej tego dnia ekipy PG "Eksploatacja" SA wyprowadzały z jego ładowni samochody marki Nissan. O godzinie 18.30 ostatnie z partii 1 432 przywiezionych aut znalazło się na Nabrzeżu Oliwskim i statek mógł się udać w dalszą podróż. 130 sztuk samochodów wyładowywanych w ciągu godziny - to wynik doskonały, świadczący o dużym doświadczeniu gdańskich portowców.
12.11.2010

Dziękujemy za wysłane grafiki.