• <
PZT_1100x200_gif_2020

Port Gdańsk: siatka regularnych połączeń morskich wzbogaciła się o kolejny serwis

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Port Gdańsk: siatka regularnych połączeń morskich wzbogaciła się o kolejny serwis
Port Gdańsk: siatka regularnych połączeń morskich wzbogaciła się o kolejny serwis - GospodarkaMorska.pl

oprac. MN

10.08.2016 Źródło: portgdansk.pl

W Porcie Gdańsk siatka połączeń morskich wzbogaciła się o kolejny regularny serwis, obsługiwany przez jednostki typu Ro-Ro armatora Bahri, będącego narodowym przewoźnikiem Arabii Saudyjskiej. Bahri specjalizuje się w przewozach drobnicy, paliw, chemikaliów oraz suchych ładunków masowych.

Bahri od blisko 40 lat świadczy usługi transportowe głównie w obszarze południowej Azji zwłaszcza Półwyspu Arabskiego, wschodniego wybrzeża Ameryki Północnej, ale także północnej Europy. W tej chwili oprócz Gdańska statki armatora zawijają na zasadach regularności także do takich portów starego kontynentu jak Hamburg, Antwerpia, Bremerhaven, Rotterdam oraz Bilbao.

Decyzja armatora o włączeniu Portu Gdańsk do swojej siatki regularnych serwisów żeglugowych powiązana jest ściśle m.in. z realizacją dużego kilkuletniego kontraktu na dostawę cystern jaki jeden z czołowych producentów wagonów kolejowych w Polsce podpisał z saudyjskim operatorem kolejowym.

Cysterny dostarczane są z południa Polski do Portu Gdańsk na szynach skąd bezpośrednio wtaczane są na specjalistyczne roll trailery i na nich załadowywane na statek. Operacje przeładunkowe realizuje spółka Port Gdański Eksploatacja, natomiast obsługę agencyjną statków prowadzi Wilhelmsen Ships.

To nie pierwszy tego typu kontrakt, który jest owocem aktywizacji polskiego przemysłu na Półwyspie Arabskim, zwłaszcza w ostatnim czasie. Polskie produkty cieszą się szczególnym zainteresowaniem importerów z Azji, gdzie oprócz polskiej żywności wysoko ceniony jest także polski przemysł. W ciągu ostatniego dziesięciolecia rodzimy eksport w ujęciu tonażowym ogółem wzrósł zgodnie z danymi Eurostat o 35%. Handel zagraniczny Polski w tym okresie zanotował dość duże wzrosty na kierunkach zamorskich m.in. z takimi krajami jak Chiny, Indie, Irak, czy właśnie Arabia Saudyjska.

Dla Portu Gdańsk wzmożona działalność eksportowa polskich producentów zwłaszcza z krajami zamorskimi oznacza aktywizację połączeń dalekomorskich na nowych kierunkach, natomiast dla gdańskich terminali - realną szansę na pozyskiwanie kolejnych ładunków.

Decyzja armatora Bahri o wyborze Gdańska i zapewnienie regularnych zawinięć do portu z częstotliwością co najmniej raz w miesiącu na trasie Dammam - Jebel Ali - Djibouti - Jeddah - Bilbao - Hamburg - Gdańsk - Antwerpia - Tilbury niewątpliwie wpłynie nie tylko na wzbogacenie siatki połączeń żeglugowych Gdańska, ale także na stworzenie po raz pierwszy w gdańskim porcie okazji załadowczych dla towarów kierowanych do lub z Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Nowa linia oceaniczna to również realna szansa na zwiększenie udziału przeładunków typu Ro-Ro w strukturze towarowej portu.

Źródło:
portgdansk.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33420,00 $ tona -0,79% 12 maj
 Cynk 2984,00 $ tona -0,67% 12 maj
 Aluminium 2474,00 $ tona -2,94% 12 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.