• <

Wynik wyszukiwania - " Heavy Industry" - Wiadomości

Powołano nowy zarząd Grupy Przemysłowej Baltic

Henryk Ogryczak oraz wiceprezes Marek Gorzelewski zostali odwołani z zarządu Grupy Przemysłowej Baltic. Na nowego prezesa powołano Adama Kowalskiego.
08.05.2024

Pierwsze gondole dla 14 MW turbin Siemens Gamesa już w Szkocji

Z zakładu Siemens Gamesa w Cuxhaven wysłano pierwsze z 60 gondoli przeznaczonych dla morskiej farmy wiatrowej Moray West u wybrzeży północno-wschodniej Szkocji.
05.04.2024

Damen Marine Components dostarczy systemy sterów dla największych przewoźników pojazdów drogą morską

Firma Damen Marine Components (DMC) otrzymała kontrakt na dostawę systemów steru dla czterech przewoźników samochodów osobowych i ciężarówek (Pure Car and Truck Carriers, PCTC), z których każdy może przewieźć do 9200 CEU (jednostek równoważnych samochodom). Statki są budowane w stoczniach China Merchants Jinling Shipyard i China Merchants Heavy Industry dla ich klienta BYD Auto, największego chińskiego producenta pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Budowane PCTC będą obecnie największymi na świecie w swojej klasie.
14.03.2024

COSCO przygotowuje swoje statki do metanolu

Chińskie COSCO Heavy Industry Shanghai zmodernizuje cztery kontenerowce COSCO Line, by mogły wykorzystywać w charakterze paliwa metanol. Za wymianę silników odpowiadać będzie MAN Energy Solutions.
08.12.2023

Pierwszy na świecie silnik zasilany metanolem zamówiony do tankowca VLCC

China Merchants Energy Shipping (CMES), gigantyczna firma żeglugowa notowana na giełdzie w Szanghaju i spółka-córka China Merchants Heavy Industry (CMHI), zamówiła główny silnik MAN B&W 7G80ME-LGIM w związku z budową tankowca VLCC. To pierwsze tego rodzaju zamówienie na silnik metanolowy typu dual-fuel dla tego rodzaju statku. Statek będzie konstruowany przez Dalian Shipbuilding Industry Co (DSIC), a dostawa planowana jest do kwietnia 2026 roku.
22.11.2023

MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem

MacGregor, część Cargotec, został wybrany do dostarczenia sprzętu RoRo dla dwóch pierwszych na świecie czystych i beezemisyjnych statków do przewozu samochodów i ciężarówek (Pure Car and Truck Carrier, PCTC), napędzanych metanolem dla firmy China Merchant Energy Shipping.
29.09.2023

Rynek pływających terminali LNG. FSRU w Gdańsku na inwestycyjnym kursie

Flota FSRU podwoi się do 2025 roku – przewidywali około 10 lat temu analitycy z Oxford Institute of Energy Studies. Po napaści Rosji na Ukrainę widać, że wiele krajów europejskich poszukuje sposobów na zwiększenie możliwości przeładunkowych skroplonego gazu. W Polsce zdecydowano, że statek FSRU zacumuje w Zatoce Gdańskiej.
10.07.2023

Chińska stocznia otrzymuje największe pojedyncze zamówienie na tankowce od Dynacom

Ożywienie na rynku ropy naftowej i energii przyczynia się do nagłego wzrostu liczby zamówień na budowę nowych tankowców. Segment ten odkładał wymianę tonażu w czasie długotrwałej dekoniunktury, a teraz, podobnie jak wcześniej linie kontenerowe, walczy o pozyskanie miejsc na budowę. Chińskie stocznie korzystają z gwałtownego wzrostu liczby zamówień na nowe tankowce i wypełniają luki budowlane do 2025 r. i później.
05.05.2023

Samsung Heavy Industries utrzymuje dobrą passę w branży stoczniowej

Południowokoreańska stocznia wygrała kontrakt na budowę dwóch zbiornikowców wahadłowych. Nieujawniona firma zarejestrowana na jednej z wysp Oceanii zamówiła jednostki transportowe w cenie 346,6 miliarda wonów (255 milionów USD). Dostawa jest zaplanowana do końca czerwca 2025 roku.
22.11.2022

Nuklearne okręty podwodne Chin otrzymały nowe uzbrojenie balistyczne

Atomowe okręty typu 094 zostały wyposażone w międzykontynentalne pociski balistyczne, o większym zasięgu niż dotychczas używane. US Navy przygląda się temu z uwagą.
21.11.2022

[WIDEO] Zatonął chiński statek do budowy morskich farm wiatrowych. Są ofiary

Morskie Centrum Poszukiwania i Ratownictwa Guangdong poinformowało, że do godziny 15.30 czasu lokalnego 4 lipca ratownicy odkryli i wydobyli 12 ciał 50 mil morskich na południowy zachód od zatopionego statku. Nie została potwierdzona jeszcze tożsamości, ale wszystko wskazuje że to załoga statku Fujing 001 służącego do budowy morskich farm wiatrowych.
07.07.2022

ST³ OFFSHORE na sprzedaż po raz piąty

Szczecińska fabryka stalowych fundamentów dla sektora offshore wind idzie po raz piąty pod młotek.
03.07.2022

Chińczycy chcą produkować w Europie fundamenty dla morskich turbin wiatrowych

Jak donoszą zagraniczne media branżowe, chińska spółka Dajin Offshore Heavy Industry planuje otworzyć na terenie Europie fabrykę fundamentów dla morskich turbin wiatrowych. W planie jest także produkcja pływających platform.
17.06.2022

Chiński wiatr ogarnia świat. Chiny na globalnym rynku offshore wind [RAPORT]

Globalnym liderem energetyki wiatrowej, zarówno na lądzie, jak i na morzu są Chiny. To właśnie na Państwo Środka przypada ponad połowa światowej mocy zainstalowanej w morskiej energetyce wiatrowej, zaś Chińczycy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa.
08.12.2021

Nowy jack-up dla Seaway 7: ruszyły prace, ujawniono nazwę

Seaway 7, firma specjalizująca się w budowie sadowionych w dnie morskim farm wiatrowych, podała, że rozpoczęło się cięcie blach do budowy nowej jednostki typu jack-up. Ujawniono także jej nazwę.
26.11.2021

Ever Given naprawiony, wraca na trasę [WIDEO]

Po miesiącu spędzonym na naprawach w stoczni Jingdao, Ever Given, słynny kontenerowiec, który blokował Kanał Sueski, wrócił do eksploatacji.
16.11.2021

Jak transport morski wpłynie na opanowanie globalnego handlu wodorem i przyspieszenie transformacji eksportu energii?

Do 2050 roku nastąpi nawet sześciokrotny wzrost międzynarodowego zapotrzebowania na H2, a jedna trzecia morskiego handlu energią w świecie zerowej emisji netto będzie związana z tym niskoemisyjnym gazem – prognozuje WoodMac.
01.11.2021

SunStone odbiera trzeci ekologiczny statek ekspedycyjny

Firma SunStone Ships, właściciel ekspedycyjnego statku wycieczkowego z siedzibą na Florydzie, odebrał trzeci z siedmiu statków wycieczkowych klasy Infinity nowej generacji dla China Merchants Heavy Industry (CMHI).
19.10.2021

Złożono zamówienie na dwa z największych na świecie statków do instalacji turbin wiatrowych

Kopenhaska firma Cadeler złożyła w COSCO zamówienie na dwa największe na świecie jednostki do instalacji turbin wiatrowych (WTIV).
05.07.2021

Od początku roku zamówiono już 27 statków napędzanych LNG

Od początku tego roku armatorzy zamówili już 27 jednostek napędzanych LNG – informuje firma Gibson Shipbrokers. Wśród nich 14 to były tankowce, dziewięć kontenerowce, dwa drobnicowce i jeden samochodowiec. Statki będą dostarczane do 2024 roku.
14.04.2021

Innowacyjna jednostka do instalacji turbin Samsung Heavy Industry

Południowokoreańska stocznia należąca do Samsung Heavy Industries zaprezentowała nowy, opatentowany już projekt statku do instalacji turbin wiatrowych (WTIV). Projekt powstał w związku z zapotrzebowaniem coraz prężniej rozwijającej się gałęzi energetyki morskiej.
10.04.2021

Wycieczkowiec ekspedycyjny nowej generacji zakończył próby morskie

Dwa wycieczkowce klasy Infinity budowane dla SunStone Ships przez chińską stocznię China Merchants Heavy Industry pomyślnie zakończyły próby morskie.
16.02.2021

Największy polski port i okno na świat

Wraz z nowym rokiem rozpoczynamy kolejny cykl artykułów, dotyczących polskich portów i realizowanych z nich połączeń żeglugowych. Rozpoczynamy od Gdańska, który w ostatnim dziesięcioleciu rozwinął się w oszołamiającym tempie, stając się największym polskim portem i jednym z największych na Bałtyku oraz Europie.
31.12.2020

Aegean Shipping zamawia kolejny ekologiczny tankowiec Aframax

Grecki armator Aegean Shipping Management skorzystał z opcji budowy trzeciego tankowca Aframax w Chinach.
28.12.2020

Rozpoczęła się budowa nowoczesnego pływającego statku instalacyjnego offshore dla Jan de Nul

Jan de Nul oraz China Merchant Heavy Industry (CMHI) rozpoczęły budowę pływającego statku instalacyjnego Le Alizes. Jednostka została zaprojektowana do załadunku, transportu, podnoszenia i instalowania fundamentów morskich turbin wiatrowych.
07.12.2020

PHT zamówił dwie jednostki do instalacji turbin wiatrowych w CMHI

Norweski OHT zawarł umowę z China Merchants Heavy Industry (CMHI) w sprawie budowy dwóch statków instalacyjnych do turbin wiatrowych, z opcją na dwie dodatkowe jednostki.
03.08.2020

Chińska instytucja finansowa zamówiła osiem masowców za kwotę 417,5 mln dolarów

China Development Bank Financial Leasing (CDB) podpisał umowy z trzema rodzimymi producentami statków na zakup ośmiu masowców o nośności 210 000 ton.
05.05.2020

Silniki MAN dla statku do instalacji morskich turbin wiatrowych nowej generacji

Stocznia China Merchant Heavy Industry (CMHI) zamówiła sześć silników głównych MAN 12V32/44CR dla Les Alizés czyli statku, który powstaje dla belgijskiej grupy Jan De Nul.
04.05.2020

Chińska stocznia zdobyła kontrakt od Hartmanna na gazowce LPG

Chiński stocznia Nantong CIMC Sinopacific Offshore & Engineering wygrała zamówienie na budowę tankowców LPG dla niemieckiej grupy Hartmann.
27.04.2020

Chińska stocznia z dostawą pierwszego gazowca LNG

Chiński stocznia Cosco Shipping Heavy Industry dostarczyła gazowiec LNG o pojemności 28 000 metrów sześciennych.
26.04.2020

Chińskie stocznie wracają do pracy

Już w połowie lutego, główne państwowe stocznie chińskie zaczęły wracać do pracy. Niedługo później (w ostatnich dniach lutego), produkcję wznowiła zdecydowana większość tamtejszych stoczni, w tym zakłady prywatne. Według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w Chinach widoczne są już wyraźne sygnały ożywienia gospodarczego.
27.03.2020

Kolejny wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone zwodowany

16 marca w stoczni CMHI (China Merchants Heavy Industry) w Chinach odbyła się ceremonia wodowania Ocean Victory, ekspedycyjnego wycieczkowca z serii INFINITY dla SunStone Ships. To druga jednostka z opatentowanym kształtem kadłuba X-Bow zbudowana w tej stoczni. Za projekt i wyposażenie statku jest odpowiedzialne biuro Ulstein Design & Solutions.
23.03.2020

COSCO SSC zamawia 8 nowych jednostek

COSCO Shipping Specialized Carriers, spółka zależna China Ocean Shipping Group (COSCO), zamówiła osiem uniwersalnych masowców do przewozu masy celulozowej w stoczni Dalian w Cosco Shipping Heavy Industry.
12.03.2020

Hyundai Heavy Industries z zamówieniem na sześć nowych gazowców

Południowokoreańska stocznia Huyndai Heavy Industries pozyskała nowe zamówienia o wartości 1,13 mld dolarów na budowę sześciu gazowców LNG.
19.12.2019

Największa stocznia świata ze strumieniem zamówień

Największy koncern stoczniowy świata, China Shipbuilding Corp, zanotował fantastyczny tydzień pod względem nowych kontraktów, które powiększyły wartość ich portfela zamówień do 4,2 mld dolarów.
08.12.2019

Fuzja koreańskich stoczni ustanowi nowego lidera światowego

Południowokoreańska grupa stoczniowa Hyundai Heavy Industries (HHI) rozpoczęła proces regulacyjny w Unii Europejskiej w celu uzyskania zgody na przejęcie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
13.11.2019

Korea Płd. wyprzedza Chiny w zamówieniach na gazowce LNG

Południowokoreańskie stocznie osiągnęły pierwsze miejsce w globalnych zamówieniach na gazowce LNG. Wszystko dzięki ogromnemu zainteresowaniu armatorów z całego świata - podaje agencja Yonhap News Agency
13.11.2019

Chińskie Targi Gospodarki Morskiej 2019 dobiegają końca

Chińskie Targi Gospodarki Morskiej 2019 odbyły się w Shenzhen w dniach od 14 do 17 października 2019 r. Gospodarzami pomyślnie przeprowadzonego wydarzenia były Ministerstwo Zasobów Naturalnych Chin i Rząd Ludowy Prowincji Guangdong, a organizatorem był Miejski Rząd Ludowy Shenzhen. Targi powstały z myślą o utworzeniu wydarzenia skupiającego się na krajowej gospodarce morskiej, łącząc wymiany technologiczne, prezentacje produktów, negocjacje handlowe, fora na wysokim szczeblu i działania inwestycyjne.
29.10.2019

SunStone odebrał pierwszy wycieczkowiec polarny ze stoczni CMHI

Amerykański armator SunStone Ships odebrał 6 września swój pierwszy wycieczkowiec ekspedycyjny klasy Infinity od chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industry (CMHI).
09.09.2019

Postępuje budowa wycieczkowców dla SunStone Ships w chińskiej stoczni CMHI

China Merchants Heavy Industry (CMHI) poczyniła dalsze postępy w budowie polarnych wycieczkowców ekspedycyjnych dla amerykańskiego armatora SunStone Ships. 5 września odbyły się tam dwie ceremonie: położenia stępki pod statek Ocean Victory i cięcia blach pod jednostkę Ocean Explorer.
05.09.2019

Jan De Nul zamówił najnowocześniejszą jednostkę do instalacji turbin wiatrowych

Jan de Nul Group zamówił statek samo-podnośny (jack-up) nowej generacji, zdolny obsługiwać największe i najnowsze morskie turbiny wiatrowe.
30.05.2019

SunStone zamawia szósty wycieczkowiec ekspedycyjny z serii Infinity

Jak poinformował na swojej stronie amerykański armator SunStone, została podpisana umowa na projekt i budowę kolejnego statku ekspedycyjnego z serii Infinity. Będzie to już szósta jednostka tej klasy.
17.04.2019

Jan De Nul zamówił statek samo-podnośny nowej generacji

Jan de Nul Group zamówił statek samo-podnośny (jack-up) nowej generacji, zdolny obsługiwać morskie turbiny wiatrowe nowej generacji.
15.04.2019

Wodowanie pierwszego z 10 wycieczkowców ekspedycyjnych SunStone (foto)

12 marca w stoczni CMHI (China Merchants Heavy Industry) w Chinach odbyła się ceremonia wodowania Greg Mortimer, pierwszego z 10 wycieczkowców ekspedycyjnych z serii INFINITY dla SunStone Ships. Według założeń, arktyczne rejsy na jego pokładzie mają się rozpocząć jeszcze w tym sezonie zimowym.
12.03.2019

Budowanie flot narodowych- przykładem Norwegia i Korea Południowa

Po oceanach pływa ponad 93 tys. statków o łącznej nośności 1,86 mld t. Nie wszystkie znajdują zatrudnienie. Często zmiana strategii albo błąd armatora sprawiają, że na rynku pojawiają się statki po okazyjnych cenach. Bywa, że operator musi wzmocnić serwis i pilnie poszukuje na morskie połączenie nowej jednostki. Mimo niskich cen ropy wciąż dynamiczny jest rynek offshore.
18.02.2019

SunStone zamawia dwa kolejne wycieczkowce ekspedycyjne

Amerykański armator SunStone Ships potwierdził zamówienie na dwa kolejne statki ekspedycyjne z nowatorskim kształtem kadłuba X-Bow. Jest to część ramowej umowy z China Merchants Heavy Industry, która przewiduje budowę dziesięciu takich jednostek.
14.11.2018

Offshore Heavy Transport wchodzi na rynek morskiej energii wiatrowej z innowacyjną jednostką

Offshore Heavy Transport (OHT), z siedzibą w Norwegii, chce wejść na rynek energii ze źródeł odnawialnych za pomocą nowoczesnego statku do transportu ciężkich ładunków i instalacji, który łączy półzanurzalność z operacjami dźwigowymi o dużej wydajności.
21.10.2018

Safe Bulkers wyposaży połowę swojej floty w scrubbery

Monakijski armator masowców Safe Bulkers podpisał umowę z Cosco Shipping Heavy Industry (Cosco) na instalację w przyszłym roku scrubberów na około połowie swojej floty.
11.09.2018

Norweska firma wchodzi na rynek energii wiatrowej offshore z innowacyjną jednostką

Offshore Heavy Transport (OHT) z siedzibą w Norwegii chce wejść na rynek energii ze źródeł odnawialnych za pomocą nowoczesnego statku do transportu ciężkich ładunków i instalacji, który łączy półzanurzalność z operacjami dźwigowymi o dużej wydajności.
22.07.2018

Fuzja chińskich olbrzymów stoczniowych?

Jak informuje portal Bloomberg, chiński rząd planuje połączenie dwoch największych koncernów stoczniowych - China State Shipbuilding Corp (CSSC) i China Shipbuilding Industry Co (CSIS). Według branżowych ekspertów, ten ruch ma na celu zahamować wzrost południowokoreańskich konkurentów.
31.03.2018

Juice Express dołączył do floty Seatrade

Na tronie Seatrade Group pojawiła się informacja o odebraniu nowego statku do przewozu koncentratu soku z owoców cytrusowych. Juice Express, bo tak nazywa się jednostka - został zbudowany w stoczni Guangxin Shipbuilding & Heavy Industry Co., Ltd (GSHI) w Chinach.
14.03.2018

Największa na świecie jednostka już niedługo rozpocznie pracę (wideo)

Prelude FLNG, największa jednostka morska świata, juz niedługo rozpocznie pracę na złożu gazu. Zadaniem statku będzie wydobycie i przetwarzanie surowca.
22.12.2017

Gigant offshore już na australijskich wodach (wideo)

Prelude FLNG (floating liquefied natural gas), największa w historii jednostka offshore, wpłynęła właśnie na australijskie wody. Wkrótce pływająca stacja skraplania gazu ziemnego rozpocznie tam pracę na złożu gazu.
26.07.2017

Jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców zawinął do Gdyni

Auto Energy w gdyńskim porcie. Ten jeden z nielicznych pełnomorskich statków towarowych z napędem LNG przywiózł do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego – BCT około 100 samochodów osobowych i pick-upów, większe specjalistyczne pojazdy oraz drobnicę. Zanim jednak ten jeden z dwóch pierwszych na świecie ekologicznych samochodowców trafił do Gdyni, 7 stycznia w szwedzkim Malmö odbył się jego chrzest.
09.02.2017

Euroafrica Shipping Lines powiększa flotę

ESL America (wcześniej BBC Ems). To wielozadaniowy drobnicowiec z rynku statków używanych, który w listopadzie dołączy do floty szczecińskiego przewoźnika Euroafrica Shipping Lines (ESL). Wcześniej jednostka pracowała dla BBC Chartering z Leer w Niemczech (Briese Schiffahrt).
08.10.2016

W Świnoujściu zacumował groźny masowiec

Nordic Olimpic przypłynął do portu 13 kwietnia br. podczas swojego dziwiczego rejsu.Jednostka przewozi z Kanady 60 tys. ton węgla, który po wyładunku w Świnoujściu trafi na Słowację.
14.04.2015

Niskie ceny ropy uderzają w chiński offshore

Chińskie stocznie, który uciekając przed kryzysem w budowie statków przerzuciły się na produkcję platform wiertniczych stoją w obliczu poważnych problemów. Nie ma nowych zamówień, ani zapytań na rok 2016 i kolejne lata.
19.01.2015

Niskie ceny ropy uderzają w chiński offshore

Chińskie stocznie, który uciekając przed kryzysem w budowie statków przerzuciły się na produkcję platform wiertniczych stoją w obliczu poważnych problemów. Nie ma nowych zamówień, ani zapytań na rok 2016 i kolejne lata.
19.01.2015

Hantong zbuduje pierwszy na świecie statek do transportu sprężonego gazu ziemnego CNG

Wart ponad 200 mln dolarów kontrakt został podpisany 26 października między Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry oraz CIMC ENRIC SJZ GAS.
28.10.2014

Największy rosyjski tankowiec ochrzczony

7 listopada 2013 roku odbyła się ceremonia nadania imienia „SVET” pierwszej rosyjskiej jednostki VLCC (Very Large Crude Carrier). Tankowiec o nośności 320 000 dwt zbudowała Bohai Shipbulding Heavy Industry z Huludao w Chinach. Jest to pierwszy z serii zamówionych przez Sovcomflot OJSC dla międzynarodowego transportu dużych ładunków ropy(zdjęcia)
08.11.2013

Udział PRS w budowie nowych statków dla PŻM w latach 2005-2012

Wbrew trudnościom, jakie branża morska i rynek przewozów morskich przeżywają w ostatnich latach, Polska Żegluga Morska prosperuje i rozwija się. Szczeciński armator z powodzeniem realizuje program odnowy swojej floty, zakładający wzbogacenie jej w latach 2005-2013 r. o 42 nowe statki.
11.07.2012

Hydro-Naval - Kierunek Offshore

O polskich firmach kooperujących z zagranicznymi koncernami, najczęściej mówi się jako o solidnych wykonawcach. Polską branżę morską kształtują przedsiębiorstwa nastawione na bardzo specjalistyczną produkcję. Hydro-Naval- przedsiębiorstwo produkujące sprzęt dla przemysłu wydobywczego ropy naftowej oraz wyposażenie pokładowe jednostek pływających wszystkich typów zapowiedziało ostatnio, że dzięki możliwościom, które daje nowy kompleks przemysłowy ulokowany w Słupskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, może nie tylko zwiększyć asort
06.07.2012

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.