• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Wuprohyd stworzył model 3D przebudowy falochronów dla Portu w Kłajpedzie [ZDJĘCIA]

12.08.2021 06:00 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Wuprohyd stworzył model 3D przebudowy falochronów dla Portu w Kłajpedzie [ZDJĘCIA]

Partnerzy portalu

Wuprohyd stworzył model 3D przebudowy falochronów dla Portu w Kłajpedzie [ZDJĘCIA] - GospodarkaMorska.pl
Fot. wizualizacje Wuprohyd

Model 3D został wykonany na potrzeby falochronów wejściowych do Portu w Kłajpedzie. Dzięki pracy projektantów z Wuprohyd w Gdyni możliwe było zaprogramowanie sprzętu budowlanego. 

Projektanci z Wuprohyd udowodnili, na czym polega siła metodologii BIM oraz modelowania 3D w budownictwie. Ich model 3D jest unikatowy i znacznie usprawnił wykonawstwo i kontrolę zgodności prowadzonych robót z projektem.

- Projekt wykonaliśmy w postaci dokumentacji 2D, ale również jako model 3D, zarówno wykopów roboczych jak i narzutów przewidzianych do wbudowania w falochrony - tłumaczy Marcin Kaźmierski, projektant w firmie Wuprohyd.

Programowanie sprzętu nigdy nie było tak łatwe

Dodajmy, że model 3D z projektu, posłużył bezpośrednio do zaprogramowania sprzętu budowlanego wyposażonego w systemy sterowania maszyn, co znacznie usprawnia wykonawstwo.

- Między innymi dlatego, że zapewnia kontrolę zgodności prowadzonych robót z projektem – mówi Kaźmierski. - Dane projektowe są wyświetlane w kabinie operatora sprzętu budowlanego na panelu sterowania umożliwiając szybkie prowadzenie robót, z maksymalną dokładnością, w oparciu o dostarczony model. Cieszymy się, z naszego wkładu w realizację inwestycji, której wykonawca wykorzystuje najnowocześniejszą technologię w budownictwie.

Wykonawcą falochronów w Kłajpedzie jest konsorcjum firm: Depenbrock Ingenieurwasserbau GmbH & Co. KG and Herbosch-Kiere N.V.

Port Kłajpeda notuje rekordy

Port Kłajpeda, który położony jest u ujścia rzeki Dangi, wpadającej do Zalewu Kurońskiego, jest największym portem na Litwie. W ostatnim czasie zanotował rekordowe przeładunki. Jak podaje agencja BNS, w pierwszej połowie 2021 roku było to 22 050 mln ton tadunków, czyli o 0,2 proc. więcej w ujęciu rocznym.

Dodajmy, że największy litewski port przyjmuje statki towarowe i wycieczkowe, a także posiada regularne połączenia promowe z Kilonią, Sztokholmem i innymi europejskimi miastami.

Zadanie, w którym udział brali projektanci z Gdyni nosi nazwę "Przebudowa wejściowego falochronu północnego i południowego do Portu Kłajpeda". 

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.