Prace ziemne na budowie terminala Arendal 2 w porcie w Goteborgu prowadzone są w dużej mierze bezemisyjnie, dzięki energii wytwarzanej z wodoru.
Port w szwedzkim Goteborgu prowadzi największą w swojej historii inwestycję infrastrukturalną. W jej ramach powstaje Arendal 2 – nowy terminal na potrzeby ładunków ro-ro oraz skonteneryzowanych. W ostatnim czasie na placu budowy odbyły się testy terenowe nowej technologii, umożliwiającej prowadzenie prac ziemnych przy pomocy koparki w sposób bezemisyjny.
Na placu budowy zastosowany został przenośny generator energii elektrycznej wykorzystujący w charakterze paliwa zielony wodór. Technologię dostarczyły Hitachi Energy i PowerCell Group, paliwo zaś zapewniła Linde Gas. Wytworzona przez generator energia elektryczna posłużyła z kolei do ładowania koparki elektrycznej Volvo.
Generator był w Goteborgu w użyciu przez dwa tygodnie. Były to jednocześnie pierwsze testy terenowe technologii.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland