Prace ziemne na budowie terminala Arendal 2 w porcie w Goteborgu prowadzone są w dużej mierze bezemisyjnie, dzięki energii wytwarzanej z wodoru.
Port w szwedzkim Goteborgu prowadzi największą w swojej historii inwestycję infrastrukturalną. W jej ramach powstaje Arendal 2 – nowy terminal na potrzeby ładunków ro-ro oraz skonteneryzowanych. W ostatnim czasie na placu budowy odbyły się testy terenowe nowej technologii, umożliwiającej prowadzenie prac ziemnych przy pomocy koparki w sposób bezemisyjny.
Na placu budowy zastosowany został przenośny generator energii elektrycznej wykorzystujący w charakterze paliwa zielony wodór. Technologię dostarczyły Hitachi Energy i PowerCell Group, paliwo zaś zapewniła Linde Gas. Wytworzona przez generator energia elektryczna posłużyła z kolei do ładowania koparki elektrycznej Volvo.
Generator był w Goteborgu w użyciu przez dwa tygodnie. Były to jednocześnie pierwsze testy terenowe technologii.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk