BW LPG, największy na świecie przewoźnik płynnego gazu, zakończył kolejny ważny etap swojego programu modernizacyjnego. Statek BW Orion zakończył bowiem próby morskie i gazowe.
Jednostka podąża za BW Gemini – pierwszym gazowcem VLGC, który został wyposażony w pionierską technologię napędu LPG. To także trzeci z 15 statków modernizowanych na użycie napędu LPG dual-fuel. Prace odbywają się w chińskiej stoczni Yiu Lian Dockyard w Shenzen.
Proces modernizacji emituje około 2060 ton dwutlenku węgla, czyli o 97 procent mniej w porównaniu z zamówieniem nowego statku z podobną technologią.
Dekarbonizacja jest jednym z głównych wyzwań branży i głównym zobowiązaniem BW LPG w dążeniu do zrównoważonego rozwoju. Wykorzystanie LPG jako paliwa do napędu jest jednym z rozwiązań tego problemu.
LPG może także odegrać rolę paliwa pomostowego do amoniaku, ponieważ materiały używane w zbiornikach i układach LPG są w większości przypadków odpowiednie dla amoniaku. Według DNV GL, dzięki zaawansowanemu planowaniu, można zminimalizować korekty potrzebne do przejścia na amoniak z LPG.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek