Damen Schelde Naval Shipbuilding (DSNS) i Thales podpisały umowę na dostawę i integrację systemu bojowego dla nowych fregat niemieckiej marynarki wojennej klasy MKS 180. Kontrakt obejmie cztery jednostki budowane w stoczni w Hamburgu i innych lokalizacjach stoczni północnoniemieckiej grupy Lürssen, usługi logistyczne oraz wiele lądowych stanowisk testowych i szkoleniowych.
Wcześniej w tym roku DSNS i niemiecki Bundesamt fur Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr (BAAINBw) podpisały kontrakt na zaprojektowanie i budowę czterech fregat MKS-180 dla niemieckiej marynarki wojennej. DSNS już wcześniej zwyciężył swoją ofertą w wieloletnim europejskim przetargu. Złożony projekt obejmuje budowę czterech fregat (plus naziemnego obiektu testowego) z opcją budowy dwóch kolejnych.
Dyrektor zarządzający DSNS, Hein van Ameijden, powiedział: „Za tym osiągnięciem kryje się ponad pięć dekad doświadczenia DSNS w opracowywaniu i budowaniu ośmiu generacji okrętów wojennych dla Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (RNLN) i innych flot na całym świecie, przy udziale całego holenderskiego sektora morskiego, a także innowacyjny wkład wielu holenderskich instytutów badawczych. RNLN jest klientem wprowadzającym na rynek i innowatorem w zakresie różnych nowatorskich technologii, w tym zaawansowanych zestawów czujników i radarów opracowanych przez Thales Nederland ”.
DSNS i Thales przeniosą swoją wspólną wiedzę technologiczną na jeszcze wyższy poziom podczas projektowania i budowy fregat MKS180 dla niemieckiej marynarki wojennej. Wraz z Blohm + Voss jako partnerem budowlanym w Niemczech, DSNS zamierza obsłużyć projekt w taki sposób, aby około 80% całości inwestycji pozostało w Niemczech jako lokalna wartość dodana. Statki będą budowane w stoczniach w Hamburgu, Kilonii i Wolgast. Zakres kontraktu z Thales podkreśla również niemiecką wartość i rozwój know-how: około 70% usług jest wykonywanych przez organizację Thales Germany z siedzibami w Kilonii i Wilhelmshaven, we współpracy ze znaczną liczbą podwykonawców w Niemczech.
Ten projekt to doskonały przykład współpracy przemysłu obronnego, może zapoczątkować dalszą przyszłą współpracę dwunarodową lub międzynarodową w kontekście UE. W międzyczasie Damen, Thales i Blohm + Voss wspólnie z klientami i nowymi partnerami zbudują wysokiej jakości fregatę, która spełnia wszystkie wymagania niemieckiej marynarki wojennej i wyznacza europejski standard dla przyszłych zdolności morskich.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii