Ulstein Group ukończyła testy morskie statku National Geographic Resolution. Statek powstał w stoczni Crist, a był wykańczany w norweskiej Ulstein Verft.
Testy morskie National Geographic Resolution trwały trzy dni. Był to ostateczny test przed wyruszeniem statku w pierwszą ekspedycję na Antarktykę. Ulstein podał, że w trakcie testów wykonano serię manewrów, w tym zwrot 360-stopniowy, a także testy zasilania i bezpieczeństwa.
Polarny statek ekspedycyjny National Geographic Resolution został wyposażony w gdyńskiej stoczni Crist w innowacyjny kadłub X-BOW, funkcjonujący dotychczas w jednostkach sektora offshore. Taka linia kadłuba ma zmniejszyć uderzenia fal, tym samym zwiększyć komfort podróżowania poprzez redukcję hałasu i wibracji, a także oblodzenia pokładów.
Statek ma być dostarczony do odbiorcy, firmy Lindblad Expeditions, jeszcze w tym roku. Jest to jeden z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie. Ma prawie 125 metrów długości i ponad 20 metrów szerokości. Został przystosowany do trudnych polarnych warunków. Pomieści ponad 100 pasażerów jednocześnie. Jego siostrzany statek, National Geographic Endurance, został dostarczony w marcu 2020 roku i tego lata odbywał swoje pierwsze kursy na Islandii.
Dziewiczym rejsem National Geographic Resolution ma być 22-dniowa wyprawa przez Antarktykę, wyspę Georgia Południowa i Falklandy, której start został zaplanowany na 18 listopada.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów