W środę, notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, polska spółka Zamet Industry S.A., podpisała z E003B7 Sp. z o.o. (spółką zależną Rafako S.A.) kontrakt na wykonanie konstrukcji stalowej bloku 910 MW w Elektrowni Jaworzno III. Wartość zamówienia wynosi 35,9 mln zł netto. Zamet Industry S.A. będzie dostarczał wykonaną konstrukcje sukcesywnie do 22 czerwca 2016 roku. Zlecenie na rzecz elektrowni w Jaworznie jest kolejnym znaczącym kontraktem, który Zamet będzie realizować dla sektora energetycznego.
Zgodnie z podpisaną umową Zamet Industry S.A. wykona i dostarczy nośną konstrukcję stalową kotła wraz z rusztem nośnym na potrzeby inwestycji budowy bloku 910 MW w Elektrowni Jaworzno III, realizowanej przez Tauron Wytwarzanie S.A. Blok będzie wysokosprawną jednostką systemową, odpowiedzialną za generację energii elektrycznej, pracującą w podstawie systemu elektroenergetycznego. Żywotność bloku wynosić będzie co najmniej 200 tysięcy godzin pracy lub 30 lat. Blok zostanie przekazany do eksploatacji w 2019 roku. Wartość całej inwestycji to 5,4 mld zł brutto.
Umowa na wykonanie i dostawę konstrukcji do jaworznickiej elektrowni to kolejne znaczące zlecenie, które Zamet zrealizuje w branży energetycznej. Wcześniejszym, istotnym kontraktem była umowa z Dalkia Łódź (obecnie VEOLIA) - jedną z największych firm ciepłowniczych w kraju i liderem lokalnego rynku ciepła. Kontrakt o wartości powyżej 65 mln zł (udział Zamet Industry: 22,9 mln zł) dotyczył modernizacji instalacji nawęglania w zakładzie nr 3 (Ec3) Dalkia Łódź S.A.
Umowa na wykonanie konstrukcji bloku 910 MW w Elektrowni Jaworzno została zawarta pod warunkiem zawieszającym, uzyskania przez E003B7 Sp. z o.o. w terminie 16 dni od daty podpisania umowy wszystkich wymaganych zgód na udział Zamet Industry w inwestycji (w szczególności zgody podmiotów, którzy udzielili Rafako S.A. gwarancji należytego wykonania inwestycji oraz zgody inwestora tj. Tauron Wytwarzanie S.A. oraz przedłożenia ich Zamet Industry S.A.).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii