pc
Pierwsze w tym roku wodowanie w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta w Gdańsku. Tym razem był to częściowo wyposażony trawler pelagiczny SERENE, który trafi do odbiorcy z Szetlandów. Uroczystość odbyła się w czwartek.
– Statek niedługo odejdzie od naszego nabrzeża. Popłynie do Danii, gdzie będzie do końca wyposażony i przekazany armatorowi za kilka miesięcy – mówi Mateusz Filipp, dyrektor Zakładu Nowych Budów SR Nauta.
SERENE ma 82 m długości, ponad 17 m szerokości oraz 5,9 m zanurzenia. To jeden z większych statków rybackich budowanych obecnie w SR Nauta. Jednostka będzie służyła do połowów pelagicznych na Oceanie Atlantyckim. Finalnym operatorem trawlera zostanie szetlandzki armator Serene Fishing Company Ltd., a obecnie jest on budowany w Gdańsku na zamówienie stałego klienta stoczni – duńskiej firmy Karstensens Skibsvaerft AS.
– To piękny statek, a SR Nauta wykonała dobrą pracę – mówi Knud Degn Karstensen, dyrektor zarządzający Karstenesen Shipyard.
– Jest to kolejny etap naszej wieloletniej współpracy ze stocznią duńską i z armatorami z segmentu statków rybackich. Mam ogromną nadzieję, że te nasze doświadczenia będą skutkowały nowymi zleceniami i budowami w coraz większym zakresie realizowanymi w Gdańsku – mówi Filipp.
W ubiegłym roku w Zakładzie Nowych Budów SR Nauta, specjalizującym się głównie w budowie statków do połowu ryb, zwodowano pięć jednostek. Na ten rok zaplanowano natomiast wodowanie siedmiu statków.
Oprócz jednostek rybackich, SR Nauta buduje także statki obsługowe dla sektora offshore oraz jednostki naukowo-badawcze. Stocznia pozyskała także kontrakt na okręt ratowniczy dla Marynarki Wojennej RP oraz w pełni wyposażony statek wywiadowczy dla Szwedzkiej Marynarki Wojennej.
Stocznia Remontowa Nauta z Grupy MARS Shipyards & Offshore łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami. Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów, wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy. Zwiększony potencjał dokowy i produkcyjny pozwala stoczni remontować nawet największe jednostki wpływające na Bałtyk. Cztery lata temu SR Nauta powróciła na rynek nowych budów, otwierając Zakład Nowych Budów na terenie gdańskich pochylni, gdzie zatrudnienie znalazło ponad 1 000 osób, a liczba ta nadal rośnie. Stocznia jest również bardzo aktywna w obszarze innowacji, m.in. oferuje armatorom statki o napędzie LNG. SR Nauta wspólnie z uczelniami wyższymi oraz ośrodkami naukowymi uczestniczy w kilku projektach o charakterze badawczo-rozwojowym, których celem jest opracowanie i wdrożenie do produkcji specjalistycznych rozwiązań dla Marynarki Wojennej oraz nowatorskich produktów mogących znaleźć zastosowanie m.in. w ochronie środowiska, energetyce oraz różnych gałęziach przemysłu – w tym również w przemyśle wojskowym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii