pc
W Stoczni WISŁA powstaje częściowo wyposażony longliner dla Norwegów. Jednostka o imieniu Geir jest przeznaczona dla armatora H. P. Holmeset z Haram. Statek ma zostać przekazany w grudniu przyszłego roku.
Częściowo wyposażony kadłub zamówiła w Gdańsku stocznia Vaagland Båtbyggeri z Halsa. Palenie blach na nowy projekt odbyło się w Stoczni WISŁA 21 czerwca tego roku.
Geir będzie miał 63 m długości i 13,5 m szerokości, moc napędu głównego jednostki to 2 500 kW. Na statku produkowane będą ryby wypatroszone i filety. Ładowność chłodni to 500 t, a wydajność zamrażalni – 60 t/dzień. Longliner zostanie wyposażony w sprzęt połowowy na około 70 tys. haczyków. Będzie na nim pracowała 22-osobowa załoga.
Statek powstaje według projektu ST-156 XL opracowanego przez biuro projektowe Skipsteknisk. Wartość kontraktu to 250 mln koron norweskich.
Stocznia WISŁA specjalizuje się w projektowaniu i produkcji gotowych jednostek rybackich oraz badawczo-rybackich oraz produkcji stalowych konstrukcji okrętowych, głównie wyposażonych modułów, bloków i sekcji kadłubowych, jak również nadbudówek oraz gotowych kadłubów. W swojej ofercie posiada także szeroką gamę specjalistycznych jednostek różnego przeznaczenia.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth