pc
Pełen portfel zamówień w Safe. Gdańska stocznia buduje obecnie sześć statków jednocześnie. Pierwsza jednostka, częściowo wyposażony holownik Multicat 3515, została już ukończona. W czwartek wypłynęła z Gdańska do Holandii.
Holownik Multicat 3515 (NB 571793) powstał na zamówienie holenderskiej stoczni Damen Shipyards Hardinxveld. To jednostka prototypowa. W Gdańsku zamontowano na niej kompletne układy napędowe oraz pełne systemy rurarskie. Multicat 3515 został też pomalowany. Dokumentację roboczą i model w całości wykonało biuro projektowe stoczni Safe, tzw. PR. Budowę holownika nadzoruje towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas.
Druga jednostka, która powstaje w stoczni Safe, to wielofunkcyjny holownik RSV 3315 (NB 571795). Ten również jest budowany na zamówienie stoczni Damen Shipyards Hardinxveld, która zajmie się jego wyposażeniem. W Gdańsku natomiast będą zamontowane kompletne układy napędowe i pełne systemy rurarskie. Holownik zostanie także pomalowany. To już druga jednostka tego typu budowana przez stocznię Safe (pierwsza została przekazana tej samej stoczni w 2016 r.). Dokumentację roboczą i model, po modyfikacjach uwzględniających uwagi armatora, w całości wykonało biuro projektowe stoczni Safe, tzw. PR. Budowę holownika nadzoruje towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas. Zostanie przekazany holenderskiej stoczni w marcu.
Trzecią jednostką, jaką obecnie buduje Safe, jest tzw. fish process vessel. Statek powstaje na zamówienie norweskiej stoczni Fitjar Mekaniske Verksted AS. Prototypowa jednostka o numerze budowy NB 42 (symbol HFMV50) będzie miała 49,7 m długości i 11 m szerokości. Statek-przetwórnia, służący także do transportu świeżej ryby na niewielkie odległości, zostanie wyposażony m.in. w sześć zbiorników RSW o pojemności 600 m3. Safe wykona stalowy kadłub i aluminiową sterówkę, dodatkowo zamontuje kompletny układ napędowy, systemy rurarskie oraz pomaluje jednostkę. Dokumentacja została dostarczona przez klienta, statek powstaje pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL. Do końcowego wyposażenia zostanie przekazany w marcu tego roku.
Pozostałe trzy jednostki budowane przez Safe to trawlery rybackie. Powstają na zamówienie stoczni Damen Maaskant Shipyards Stellendam. Armatorem jednostek typu twin-rigger będzie holenderska firma rybacka Ekofish Group. Przedstawiciele tej firmy połowowej twierdzą, że dzięki 32-metrowej długości i 9,6-metrowej belce projekt tych statków odzwierciedla podejście wielodyscyplinarne do budowy jednostki. Razem z wyposażeniem pokładowym jest on zgodny z zaangażowaniem Ekofish w zrównoważone metody połowów. Zastosowany spalinowo-elektryczny system zasilania natomiast to przełom dla branży rybackiej.
Pierwsza jednostka z tej serii, o numerze budowy 623, budowana jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd´s Register. Projekt techniczny opracowało holenderskie biuro projektowe Vripack, dokumentację roboczą – biuro projektowe stoczni Safe. Trawler rybacki zostanie przekazany do końcowego wyposażenia na przełomie marca i kwietnia tego roku.
Kolejne jednostki z tej serii budowane w Safe otrzymały numery budowy 626 i 628. NB 626 nadzoruje towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas, trawler ma zostać przekazany na przełomie kwietnia i maja. NB 628 natomiast do końcowego wyposażenia trafi we wrześniu tego roku. Budowę nadzoruje Lloyd´s Register.
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i zagranicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth