PMK
Mimo wzrostu w zamówieniach na tankowce i masowce w pierwszej połowie tego roku, ogółem liczba kontraktów na nowe statku spadła o ponad połowę w stosunku do tego samego okresu w 2015 roku.
Ogółem armatorzy złożyli 245 zamówień na statki, sporo mniej niż w 2015 roku, gdy ta liczba wyniosła 594. Z kolei w zeszłym roku armatorzy złożyli zamówienia na 254 jednostki.
Największym zainteresowaniem armatorów cieszyły się w tym roku tankowce, których zamówiono aż 145, co stanowi ponad połowę wszystkich zamówień. Dalej firmy kontraktowały budowę masowców (70) i gazowców (16). Bardzo mało zamówiono nowych kontenerowców, bo tylko dziesięć.
W porównaniu, w pierwszej połowie 2015 roku zamówiono aż 229 masowców, 181 tankowców i 90 kontenerowców. Dodatkowo złożono kontrakty na budowę 26 gazowców LNG.
Spadek w zamówieniach odnotowano także w sektorze offshore. I to duży, gdyż w tym półroczu nie zamówiono ani jednej jednostki tego typu, podczas gdy w 2015 roku zakontraktowano ich 50.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza