PMK
Mimo wzrostu w zamówieniach na tankowce i masowce w pierwszej połowie tego roku, ogółem liczba kontraktów na nowe statku spadła o ponad połowę w stosunku do tego samego okresu w 2015 roku.
Ogółem armatorzy złożyli 245 zamówień na statki, sporo mniej niż w 2015 roku, gdy ta liczba wyniosła 594. Z kolei w zeszłym roku armatorzy złożyli zamówienia na 254 jednostki.
Największym zainteresowaniem armatorów cieszyły się w tym roku tankowce, których zamówiono aż 145, co stanowi ponad połowę wszystkich zamówień. Dalej firmy kontraktowały budowę masowców (70) i gazowców (16). Bardzo mało zamówiono nowych kontenerowców, bo tylko dziesięć.
W porównaniu, w pierwszej połowie 2015 roku zamówiono aż 229 masowców, 181 tankowców i 90 kontenerowców. Dodatkowo złożono kontrakty na budowę 26 gazowców LNG.
Spadek w zamówieniach odnotowano także w sektorze offshore. I to duży, gdyż w tym półroczu nie zamówiono ani jednej jednostki tego typu, podczas gdy w 2015 roku zakontraktowano ich 50.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej