pc/polskielng.pl
W Szczecinie zakończyły się Światowe Dni Morza. W spotkaniu zorganizowanym przez Międzynarodową Organizację Morską oraz Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej udział wzięli przedstawiciele biznesu i polityki oraz eksperci z branży morskiej. W konferencji uczestniczył również Paweł Jakubowski, prezes spółki Polskie LNG z Grupy Kapitałowej GAZ-SYSTEM, który zaprezentował plany rozwoju Terminalu LNG w Świnoujściu i jego rolę w rozwoju rynku gazu w regionie Morza Bałtyckiego i Europy Środkowo-Wschodniej.
Prezes Jakubowski przypomniał, że planowana rozbudowa terminalu obejmuje m.in rozbudowę regazyfikatorów SCV o kolejne jednostki, budowę drugiego nabrzeża oraz trzeciego zbiornika LNG oraz budowę bocznicy kolejowej wraz z infrastrukturą przeładunkową. Jego zdaniem istotne są również zagadnienia związane rozwojem przyjaznych środowisku „zielonych” technologii. - Dotyczy to choćby wykorzystania mniej emisyjnych lub nieemisyjnych rodzajów paliw dla statków, takich jak skroplony gaz ziemny (LNG). Jest to najlepsza dostępna, sprawdzona i ekonomiczne zasadna alternatywa dla obecnie stosowanych paliw – dodał.
Zwrócił uwagę, że ta inwestycja zwiększy elastyczność dostaw gazu, ponieważ pozwoli na dostarczenie surowca do miejsc, gdzie sieć przesyłowa i dystrybucyjna jest słabo rozwinięta. W tym kontekście podkreślił również, że znaczącą rolę, jeśli chodzi o transport LNG, może odegrać dynamicznie rozwijająca się żegluga śródlądowa. - Dzięki korzystnej lokalizacji Terminal LNG w Świnoujściu może pełnić funkcję hubu przeładunkowego, stanowiącego źródło zaopatrzenia dla intensywnie rozwijającej się sieci terminali LNG małej skali – dodał prezes Jakubowski.
Przypomniał również, że dzięki funkcjonującej już w ramach terminalu infrastrukturze przeładunkowej przez 2 lata przeładowano blisko 3 tys. ciężarówek z LNG. Dodał, że planowany jest także przeładunek surowca na kontenery ISO oraz kriogeniczne cysterny kolejowe.
Prezes Jakubowski zauważył także, że funkcjonowanie Terminalu LNG w Świnoujściu ma duże znacznie w umacnianiu niezależności energetycznej Polski i regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz w rozwoju rynku gazu w tym regionie.
– Dzięki funkcjonowaniu Terminalu LNG Polska staje się ważnym krajem przesyłowym, otwartym na dostawców gazu z Unii Europejskiej i całego świata. Inwestycja ta wpisuje się w koncepcję Bramy Północnej oraz przyczyni się do uniezależnienia od dominacji jednego dostawcy. Planowana rozbudowa terminalu w Świnoujściu umożliwi transport surowca do mniejszych terminali działających w obrębie Morza Bałtyckiego, co przyczyni się do rozwoju rynku gazu regionie Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział Paweł Jakubowski, prezes spółki Polskie LNG z grupy kapitałowej GAZ-SYSTEM.
Światowe Dni Morza to najważniejsze święto morskie Narodów Zjednoczonych. Tegoroczne obchody odbyły się w Polsce pod hasłem IMO70: Nasze dziedzictwo – Lepsza żegluga dla lepszej przyszłości.
W ramach Światowego Dnia Morza jedną z atrakcji przygotowanych dla międzynarodowych gości było zwiedzanie Terminalu LNG w Świnoujściu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii