Nowy Prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Mazovia przypłynął do Szczecina. Statek zacumował przy Nabrzeżu Bułgarskim, gdzie przejdzie modernizację. Remont wykonają firmy ze Szczecina.
Nowy nabytek kołobrzeskiego armatora przypłynął z włoskiego portu Brindisi, skąd wyruszył jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.
- Prace obejmą dobudowę części pasażerskiej - poinformował Jarosław Siergiej, prezes PŻB. - Przybędzie kabin, ma ich być ponad 70 więcej.
Remont wykona cała grupa spółek, w tym stocznie: Master i MSR „Gryfia", ale też spółka projektowa Marine Design.
Mazovia ma kursować na trasie Świnoujście - Ystad i zastąpić prom Wawel. Na stronie internetowej szwedzkiego portu pojawiła się informacja, że nowy prom PŻB pojawi się tu w kwietniu 2015 roku.
Prom ma 168 metrów długości i 28 szerokości. Będzie mógł zabrać ok. 600 samochodów osobowych albo 110 ciężarowych oraz 1000 pasażerów.
Kołobrzeska PŻB kupiła ten prom od firmy Finnlines, należącej do włoskiej grupy Grimaldi. Spółka zapłaciła za niego ponad 100 milionów złotych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii