ew
Stocznia Szczecińska w kwietniu będzie miała połączenie z siecią kolejową – poinformowała spółka PKP PLK. Połączenie zostało zawieszone w 2008 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą remont torów od Szczecina Niebuszewo do stoczni. Przywrócone połączenie kolejowe zwiększy możliwości przemysłu i pozytywnie wpłynie na rozwój transportu kolejowego – poinformował w środę rzecznik prasowy spółki PKP PLK Zbigniew Wolny. Jak podkreślono w komunikacie, dzięki możliwości dojazdu koleją potrzebnych materiałów, zwiększą się możliwości produkcyjne stoczni.
Remont, który ma zakończyć się jeszcze w kwietniu br., rozpoczął się w 2016 r. Za blisko milion zł jest modernizowany odcinek od stacji Szczecin Niebuszewo do bocznicy Stoczni Szczecin.
"Wymieniono m.in. uszkodzone szyny, podkłady, uzupełniono tłuczeń. Oczyszczono teren z drzew i krzewów. Tor oraz rozjazdy zostały wyregulowane i wypoziomowane" – poinformował Wolny. Jak zaznaczył, zadbano o bezpieczeństwo, m.in. przez przygotowanie przejazdu kolejowo–drogowego. Ułożone zostały nowe płyty przejazdowe i wyasfaltowane podjazdy.
Remont był finansowany ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Roboty wykonywał Zakład Robót Komunikacyjnych DOM z Poznania.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały, że za ponad 600 mln zł planują poprawę kolejowego dostępu do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu.
Inwestycja jest elementem wartego ponad 4 mld złotych programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego. Zarządca infrastruktury jest w trakcie realizacji umowy na opracowanie dokumentacji projektowej. Projekt jest finansowany z CEF (instrument „Łącząc Europę”, Connecting Europe Facility).
Efektem prac ma być sprawniejsza obsługa towarów w portach, możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Budowa – według informacji PKP PLK - obejmie stację Szczecin Port Centralny i Świnoujście – infrastrukturę kolejową w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz terminal kontenerowy Ostrów Grabowski i niektóre tory Portu Handlowego Świnoujście, będące w zarządzie Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. Program portowy ma być zrealizowany do 2020 roku. Obejmuje on porty morskie w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu oraz modernizację trasy Bydgoszcz – Trójmiasto.
Pod koniec grudnia ub.r. walne zgromadzenie akcjonariuszy Szczecińskiego Parku Przemysłowego podjęło decyzję o zmianie nazwy spółki na "Stocznia Szczecińska".
Szczeciński Park Przemysłowy powołany został do zarządzania aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa. Park zarządzał 45 ha z najważniejszą infrastrukturą stoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami.
Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z unijnym prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii