• <
Nauta_top_1100x200

Ro Vision zbudowany w Marine Projects Ltd. w Gdańsku (wideo)

ew

09.09.2019 10:03 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Ro Vision zbudowany w Marine Projects Ltd. w Gdańsku (wideo)
Ro Vision zbudowany w Marine Projects Ltd. w Gdańsku (wideo) - GospodarkaMorska.pl

W stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. zbudowany został częściowo wyposażony transportowiec ryby żywej „Ro Vision” dla norweskiego armatora Rostein AS z Harøy. Jednostka typu LFC czyli Live Fish Carrier po przeholowaniu do Norwegii zostanie ostatecznie wyposażona w stoczni Larsnes Mek. Verksted AS i przekazana armatorowi w lecie 2019 r.

Statek umieszczony 12 sierpnia 2019 r. na pontonie „Conrad 2” opuścił stocznię Marine Projects Ltd. i następnie po wprowadzeniu do doku pływającego został zwodowany 14 sierpnia 2019 r.

M/V „Ro Vision” opuścił stocznię Marine Projects Ltd. 6 września 2019 r. na holu holownika „Serval”.  

Statek o długości 84,2 metra, szerokości 15,5 metra oraz nośności 5500 ton może jednorazowo przetransportować 900 ton żywej ryby. Jednostka jest całkowicie samowystarczalna. Ma świetną manewrowość dzięki dziobowym i rufowym sterom strumieniowym i do wykonywania swoich zadań nie potrzebuje pomocy holowników. Samodzielnie załadowuje też i wyładowuje żywca.

Ultra nowoczesna ładownia o pojemności 3500 m3 wyposażona jest w gigantyczne pompy, które cały czas wymieniają wodę oczyszczając w ten sposób żywy ładunek. Podczas cyrkulacji woda w ładowni jest również schładzana, dzięki czemu transportowana ryba jest mniej aktywna. Ładownia wyposażona jest też w ruchome grodzie, zaawansowany licznik żywca o dokładności do 1%, kamery oraz lampy UV, które oczyszczają rybę z pasożytów morskich.

Jednostka o napędzie typu diesel-electric wyposażona jest w 4 zespoły prądotwórcze o łącznej mocy 5000 kW. Nowoczesne agregaty firmy YANMAR z których, każdy waży 21 ton zasilają 2 silniki elektryczne napędu głównego jak i wszelkie urządzenia na pokładzie. Dzięki centralnemu systemowi energetycznemu jednostka jest bardzo oszczędna i ekologiczna.

Jednostka została zbudowana wg przepisów DNV/GL dla klasy +1A DPS(1) EO.  

Statek ma następujące dane podstawowe:

  • długość całkowita- 84,20 m
  • szerokość- 15,50 m
  • wysokość boczna (main deck)- 8,00 m
  • zbiorniki na rybę- 3500 m3
  • pomieszczenia załogowe dla 12 osób (10 kabin),
  • napęd spalinowo-elektryczny, 1 śruba nastawna w dyszy, 2 stery strumieniowe.


Jest to ósmy statek zbudowany we współpracy ze stocznią Larsnes Mek. Verksted, a szósty transportowiec ryby (LFC).

Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Zlokalizowana jest nad brzegiem Wisły, przy Moście Wantowym w Gdańsku, na terenie byłej Stoczni im. Josepha Conrada Korzeniowskiego.

Specjalizuje się w budowaniu gotowych jednostek (masowce, kontenerowce, ro-ro), holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki.

W siostrzanej spółce - Conrad Shipyard powstają komfortowe jachty żaglowe i motorowe o długości od 15 do kilkudziesięciu metrów.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 36575,00 $ tona 1,63% 23 wrz
 Cynk 3043,00 $ tona 0,83% 23 wrz
 Aluminium 2936,00 $ tona 1,73% 23 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.