ew
Szef Towarzystwa Klasyfikacyjnego RINA na północną Europę - Pino Spadafora, odwiedził Stocznię Szczecińską. Bezpośrednio zapoznał się z zaawansowaniem prac w ramach kontraktów realizowanych przez Stocznię.
Gość był pod wielkim wrażeniem jej skali oraz zakresu działań rozwojowych związanych z rozbudową i modernizacją Stoczni. Prezes Andrzej Strzeboński przedstawił włoskiemu gościowi perspektywy działalności firmy. Rozmawiano o wspólnych planach i współpracy przy budowie statków.
Jak powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl prezes Strzeboński: "Pan Pino Spadafore dostrzega w naszej stoczni duży potencjał i wie to od armatorów. Stocznia Szczecińska powróciła na rynek klienta i bardzo to cieszy zarówno nas jak i towarzystwo RINA. Jako gentlemani, bo za takowych uważam zarówno pana Pino jak i siebie - nie trwoniliśmy czasu na peryferie naszego złożonego i niezrozumiałego życia publicznego."
RINA jest renomowanym Towarzystwem Certyfikacyjnym z siedzibą w Genui. Początki jego działalności sięgają połowy XIX wieku. W Polsce działa od 20 lat, jego biura znajdują się w Gdańsku i Katowicach. Pod jego nadzorem klasyfikacyjnym znajduje się m.in. ponad 200 jednostek armatorów, w tym niemieckich i holenderskich, wielu z nich jest zainteresowanych produkcją statków w Szczecinie.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie